Uutuustuote: Lasten kalaöljyvalmiste Vapaa Kierto Junior on pureskeltava ja sitruunanmakuinen

Vesterålens Naturprodukter lanseeraa Terveysmessuilla Helsingissä erityisesti lapsille kehitetyn kalaöljyvalmisteen. Valmiste sisältää erittäin paljon kehittyvälle lapselle tärkeitä DHArasvahappoja ja siihen on myös lisätty D-vitamiinia, joka on tärkeä kalsiumin imeytymisen kannalta. Sitruunanmakuinen geelipurutabletti on pehmeä ja maistuu lapsille.

Pohjoismaiden johtava ravintolisien suoramarkkinoija Vesterålens Naturprodukter (VNP) tuo Suomeen erityisesti lapsille kehitetyn kalaöljyvalmisteen. Tuotteessa on erittäin korkea pitoisuus pitkäketjuista omega‐3‐rasvahappoa, DHA:ta. On sanottu, että DHA‐rasvahappo eli dokosaheksaeenihappo vaikuttaisi aivojen toimintaan, erityisesti luku‐ ja kirjoitustaitoon sekä keskittymiseen ja oppimiseen.

Omega3rasvahappo yhtä tärkeä lapselle kuin aikuisellekin

– Aivot muodostuvat 60‐prosenttisesti rasvasta, ja tutkijoiden mukaan tästä vähintään 30 prosenttia on omega‐3‐rasvahappoja. Siksi onkin syytä varmistaa tarpeellinen omega‐3‐rasvahappojen ja erityisesti DHArasvahappojen saanti, kertoo Minna Forsström Vesterålens Naturprodukter Oy:stä.

Yksi Vapaa Kierto Junior ‐geelipurutabletti sisältää omega‐3‐rasvahappoja 380 milligrammaa, josta 270 milligrammaa on lapsille erityisen tärkeitä DHA‐rasvahappoja.

Dvitamiinia kalsiumin imeytymiseksi

– Lapsille on myös tärkeää saada tarpeeksi D‐vitamiinia, jotta luustolle, hampaille, iholle ja kynsille elintärkeä kalsium imeytyisi paremmin. Siksi jokainen Vapaa Kierto Junior ‐tabletti sisältää 5 mikrogrammaa D3‐vitamiinia, Forsström sanoo.

D‐vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, joka muuntuu D3‐vitamiiniksi esimerkiksi auringonvalossa.

– Luonnollisia D‐vitamiininlähteitä ovat erityisesti rasvaiset kalat kuten makrilli, lohi, taimen ja sardiini. Nykyruokavalio sisältää usein liian vähän näitä ruoka‐aineita, minkä vuoksi tarvitsemme D‐vitamiinia lisäravinteena, Forsström kertoo.

Laatu ja luonnollisuus avainasemassa

Vapaa Kierto ‐tuoteperhe on yksi markkinoiden korkealaatuisimmista kalaöljyvalmisteista. Tuotteet ovat valmistettu vastuullisesti ja vain luonnollisia aineksia – kuten fruktoosia, ksylitolia ja karoteenia – käyttäen.

– Vapaa Kierto Junior ‐geelipurutabletti on pehmeä ja sitruunanmakuinen, joka maistuu myös perheen pienemmille. Tuote sopii kolme vuotta täyttäneille lapsille, Forsström opastaa.

Minna Forsström, Markkinointipäällikkö, Vesterålens Naturprodukter Oy, p. 040 5028 363, minna@vnp.fi

Tuotenäytteet ja kuvat: Kristiina Klemetti, Viestintätoimisto Manifesto, p. 045 139 4470, kristiina.klemetti@manifesto.fi

Ferrosankonserniin kuuluva Vesterålens Naturprodukter Oy (VNP) on Pohjoismaiden johtava ravintolisien suoramarkkinoija. VNP:n tuotteet edistävät sydämen, verenkierron ja nivelten toimintaa sekä turvaavat silmien ja vatsan hyvinvointia. VNP:llä on yli 350 000 tyytyväistä vakioasiakasta Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. VNP on toiminut Suomessa vuodesta 1999 lähtien.

Vapaa Kierto Omega3 ravintolisä on Suomen suosituin rasvahappovalmiste ja sitä käyttää yli 350 000 vakioasiakasta Pohjoismaissa. Omega3:lla on suotuisa vaikutus muun muassa sydämeen, verenkiertoon, niveliin ja aivoihin. Vapaa Kierto rasvahappokapselit on valmistettu Norjassa ja ne toimitetaan asiakkaille suoraan kotiin.