Vahva tulos edelliskvartaalilla - Marko Saarinen Ambientian uuden liiketoimintayksikön johtoon

Marko Saarinen (MBA) on nimetty Ambientian yksityisen sektorin liiketoimintayksikön johtajaksi. Hän aloitti työssä elokuun puolivälissä. Saarisen tehtäviin lukeutuvat Ambientian yksityisen sektorin liiketoimintayksikön kannattavan kasvun vahvistaminen, asiakastyytyväisyyden takaaminen, design-ajattelun tuominen tekemisen keskiöön sekä tiimin kehittäminen.

Marko Saarinen siirtyi toimeen TietoEVRYstä, jossa hän johti dataohjautuvan markkinoinnin yksikköä. Sitä ennen hän on työskennellyt kansainvälisissä ja kotimaisissa teknologiayrityksissä.

”Ambientia on moderni kasvuyritys, jossa asiakastyytyväisyys ovat erinomaisella tasolla. Ambientia haluaa laittaa kasvuvaihteen suuremmalle ja tuplata liikevaihtonsa muutaman lähivuoden aikana. Vahvan kasvustrategian omaavassa yrityksessä on ilo olla mukana, sillä olen luonteeltanikin kehittäjä ja uudistaja, enkä niinkään vanhan ylläpitäjä”, Marko Saarinen kommentoi.

”Ambientia teki suuren organisaatiomuutoksen, jonka osana yksityisen ja julkisen sektorin liiketoiminta jaettiin kahteen erilliseen yksikköön. Olemme iloisia, että saamme Markon johtamaan yksityisen sektorin liiketoimintayksikköämme ja kasvattamaan sekä vahvistamaan sitä omalla ammattitaidollaan. Markolla on pitkä historia kansainvälisissä ja kotimaisissa teknologiayrityksissä ja erinomaista osaamista sekä teknologiasta että designista”, Ambientian toimitusjohtaja Johan Sandell kertoo.

Ambientiaon kasvanut jokaisena tilikautenaan kannattavasti, ja yritys saavutti viime vuonna yli 20 miljoonan euron liikevaihdon. Myös edellinen kvartaali jäi tulokseltaan myönteiseksi poikkeusajasta huolimatta, ja sen aikainen kasvu oli viime vuotta kannattavammalla tasolla.

Johan Sandell

Ambientia Group Oy

johan.sandell@ambientia.fi

Marko Saarinen