Kysely selvitti suomalaisten sukkien kulutusta: 75% suomalaisista on mustasukkaisia

Report this content

Tuoreessa kyselyssä* 75 % suomalaisista ilmoitti sukkien suosikkiväriksi mustan. Sukkien ostopäätökseen vaikuttavat eniten väri (66 %), hinta (63 %) ja soveltuvuus eri käyttötarkoituksiin (63 %).

Sen sijaan ekologisuus ja eettisyys sekä merkki eivät juurikaan vaikuta ostopäätökseen. 70 % vastaajista käyttäisi maksimissaan 10 euroa sukkapariin. Musta on vastaajien ehdoton sukkien suosikkiväri (75 %). Valkoisen ilmoitti lempivärikseen vain 6 %.

Sukkia ostetaan eniten marketeista (75 %) ja tavarataloista (76 %). Noin kolmasosa vastaajista ostaa sukkansa urheilu- tai retkeilyliikkeistä (36 %) ja vaatekaupoista (33 %). Verkkokaupoista sukkia ostaa 11 % vastaajista. Muita mainittuja ostopaikkoja olivat mm. koululaisten sukkamyynti, jalkahoitaja sekä posti- ja kotimyynti.

”Mustien sukkien suosio näkyy selvästi myös meidän sukkamyynnissämme. Uskomme, että verkkomyynti tulee kasvamaan myös sukkakaupassa. Kuluttajat arvostavat hankinnan helppoutta perusvaatevarastoon kuuluvien sukkatuotteiden ostossa”, sanoo kehitysjohtaja Matti Skutnabb varainhankintayritys Pilkkoset Oy:stä.

Pilkkoset Oy on nimennyt viikot 45–46 Sukanvaihtoviikoiksi. Tavoitteena on kannustaa suomalaisia kiinnittämään huomiota sukkiensa kuntoon ja puhtaiden sukkien tärkeyteen osana jalkojen hyvää hoitoa.

*Taloustutkimus Oy toteutti tutkimuksen Pilkkoset Oy:n toimeksiannosta. Taloustutkimuksen internetpaneeliin vastasi toukokuussa 2012 1041 Suomessa asuvaa 18–79-vuotiasta. Tulokset on painotettu vastaamaan valtakunnallisesti 18–79-vuotiasta väestöä.

Lisätietoja:

Kehitysjohtaja Matti Skutnabb, Pilkkoset Oy, p. 0400 549 632

Tutkimusjohtaja Irene Haikonen, Taloustutkimus Oy, p. 09 7585 11

Perheyritys Pilkkoset Oy on toiminut varainhankintapalvelun luotettavana ja turvallisena kumppanina jo vuodesta 1988. Tänäkin vuonna tuhannet koulut, seurat ja yhteisöt tekevät Pilkkosetin tuotteita myymällä unelmistaan totta. Tuotevalikoimaamme kuuluvat sukat, alusvaatteet ja saunatekstiilit. Varainhankintapalvelulla tuemme aktiivisten lasten, nuorten ja aikuisten mahdollisuuksia yhteisen toiminnan järjestämiseen. Tarjoamme tuotteillemme markkinoiden parhaan takuun ja teemme talkootyöstä asiakkaillemme mahdollisimman helppoa selkeän toimintamallimme avulla.

www.pilkkoset.fi/kauppa

Avainsanat: