Petri Hammar PlusTerveys Oy:n liiketoimintajohtajaksi

Report this content

KTM Petri Hammar on nimitetty PlusTerveys Oy:n liiketoimintajohtajaksi. PlusTerveys kuuluu Suomen suurimpiin yksityisiin terveyspalveluja tuottaviin yrityksiin ja on yksityisissä suun terveyden palveluissa maan suurin. Hammaslääkäreistä on Suomessa kova pula - PlusTerveys luottaa liiketoimintamalliinsa kilpailussa osaajista.

Petri Hammarin tehtävä liiketoimintajohtajana on yhdessä PlusTerveyden muun hallinnon kanssa varmistaa, että yhtiössä työskentelevät hammaslääkärit, lääkärit, fysioterapeutit ja hammasteknikot saavat tarvitsemansa tuen ja palvelun. Liiketoimintajohtajan toimenkuvaan kuuluu myös huolehtia, että yrityksen taloustilanne ja toimintaedellytykset säilyvät hyvinä ja kilpailukykyisinä. Jatkuvuuden takaaminen eli uusien terveydenhuollon ammattilaisten rekrytointi on merkittävässä roolissa Hammarin työssä.

”PlusTerveyden toimintamalli on vahva kilpailuvaltti uusien osaajien rekrytoinnissa. Asiantuntijoillamme on mahdollisuus rakentaa vastaanottonsa yksilöllisesti omien tarpeidensa mukaisesti. Heillä on kliininen autonomia ja samaan aikaan vahvan ja vakavaraisen suomalaisen ketjun hallintopalvelut ja tuki takanaan. Tämä mahdollistaa keskittymisen pitkäjänteiseen potilassuhteiden rakentamiseen, josta myös potilaat hyötyvät”, Petri Hammar sanoo.

Hammar palaa terveyspalvelujen pariin IT-alalta. Hän on työskenteli aiemmin PlusTerveyden palveluksessa vuosina 1991-2000, joista kaksi viimeisintä vuotta talousjohtajana.

”Tartuin innolla tähän työtilaisuuteen: PlusTerveyden suunta on hyvä ja perusasiat kunnossa, olen mielelläni mukana rakentamassa talousosaamisellani tulevaisuuden kasvua tutussa talossa. Päämääränäni on jalkauttaa strategiset tavoitteemme henkilöstölle kaikille ymmärrettävässä muodossa - siten kuljemme kaikki samaan suuntaan”, sanoo Hammar.

Lisätiedot:

Liiketoimintajohtaja Petri Hammar, PlusTerveys Oy

p. 040 513 8009, petri.hammar@plusterveys.fi

PlusTerveys Oy on maamme suurimpiin kuuluva yksityisiä terveyspalveluja tuottava yritys. Yksityisen suun terveydenhuollon sektorilla PlusTerveys on Suomen suurin. Vuonna 1978 perustettu yritys toimii Suomessa 90 paikkakunnalla. PlusTerveys on täysin suomalainen yritys, ja sen omistavat yhtiössä työskentelevät hammaslääkärit, lääkärit, fysioterapeutit ja hammasteknikot. Työntekijöitä vuoden 2011 lopussa oli noin 1160. PlusTerveys-konsernin liikevaihto oli 120 miljoonaa euroa 12 prosentin liikevoitolla vuonna 2011.

Avainsanat: