Uusi Garmin Fenix on GPS-rannekello vaativalle ulkoilmaharrastajalle

Garminin uusi GPS-rannekello Fenix yhdistää edistykselliset tekniset ominaisuudet korkeatasoiseen käyttäjäystävälliseen muotoiluun ja pitkäkestoiseen akkuun – ihanteellinen yhdistelmä vaativalle ulkoilmaharrastajalle. Suomen ainoa ammattitutkimusmatkailija Patrick ”Pata” Degerman on valinnut Fenixin mukaan tuleville retkilleen.

Garmin Fenix on kehitetty ulkoilmaurheilun aktiiviharrastajille, kuten retkeilijöille, vuorikiipeilijöille, juoksijoille, pyöräilijöille ja hiihtäjille. Fenixillä on mahdollisuus tallentaa ja ladata GPS-reitti etukäteen. Fenix yhdistää korkeatasoiset GPS-toiminnot tyylikkääseen kellomuotoiluun, joka kestää katseet arkikäytössäkin.

Patrick ”Pata” Degerman valitsi Fenix GPS-rannekellon

Ennen tutkimusmatkaa on testattava sekä laitteita että kavereita eri olosuhteissa puolisen vuotta. Testeissä jäljitellään tulevia olosuhteita: kylmää, kuumaa, pimeää, lunta, tuulta ja käytettävyyttä hanskojen kanssa.

”Matkalle ei oteta mukaan mitään, jonka tarpeellisuudesta, luotettavuudesta tai toimintakyvystä ei ole varma. Tulemme käyttämään Garmin Fenix GPS-rannekelloa muiden Garmin-tuotteiden lisälaitteena esimerkiksi tilanteissa, joissa yksi ryhmän jäsenistä joutuisi erilleen ryhmästä”, sanoo Degerman.

”Garmin on GPS:n auktoriteetti, johon luotan navigoinnissa. Kokemukseni mukaan Garmin Fenixin ominaisuudet tekevät siitä ainutlaatuisen rannelaitteen.”

Degermanin mukaan luotettavuutta tuo GPS:n toimiminen tarkasti ja akun kestävyys sekä nopea ladattavuus.

”GPS:n avulla seuraamme kuljettuja kilometrejä ja noustuja metrejä sekä pidämme suunnan. Barometrin avulla voimme ennakoida nopeita säämuutoksia ja tehdä turvallisuutta parantavia päätöksiä. Fenixin käytettävyys on osoittautunut erinomaiseksi, painikkeet ovat tarpeeksi isot käytettäväksi hanskat kädessäkin.”

”Pidän Fenix GPS-kelloa tarpeellisena työkaluna, joka tarvittaessa toimii kattavana yhdistelmälaitteena retkeilyn harrastajalle, vaeltajalle, metsästäjälle tai kalastajalle, maastopyöräilijälle, kiipeilijälle tai seikkailu-urheilijalle, erityisesti ultra-light-varustuksen ainoaksi instrumentiksi”, toteaa Pata Degerman.

Fenix pitää seikkailijan reitillä

Fenixin etuihin kuuluvat selkeät valikot. Fenixin kellotaululle suunniteltu yksityiskohtainen karttaohjaus pitää seikkailijan turvallisesti reitillä. Fenix on varustettu automaattisesti kalibroituvilla ABC-antureilla. Barometrinen korkeusmittari ja kolmiakselinen kompassi antavat täsmällistä tietoa ympäröivistä olosuhteista ja suunnasta vaikeissakin olosuhteissa. Fenix mahdollistaa tarkan yhteenvedon säätilasta ilmanpainemittarin ja ulkoisen tempe-lämpötilantunnistimen avulla. Vesitiiviin kellon iso muisti ja pitkäkestoinen akku tuovat käyttövarmuutta luonnossa liikkuessa.

Garmin Fenix:

-       merkitsee 1000 reittipistettä ja 50 reittiä

-       tallentaa jopa 10 000 reittipistettä

-       auttaa pysymään reitillä myös merkittyjen reittien ulkopuolella jälkilokin ja GPS-navigoinnin avulla

-       auttaa TrackbackTM-toiminnon avulla löytämään takaisin lähtöpisteeseen

-       auttaa suunnittelemaan BaseCampTM-ohjelman avulla retken etukäteen

-       tukee urheilusuorituksia sykevyön ja poljinanturin avulla

-       on vesitiivis 50 metriin saakka

-       mahdollistaa langattoman tiedonsiirron

-       mahdollistaa kaikkien suoritusten tarkastelun jälkikäteen Garmin ConnectTM-palvelussa.

Garmin Fenix on saatavilla hyvinvarustetuista urheilu- ja retkeilyliikkeistä. Tarjolla on kaksi mallia: Fenix (laite, musta rannehihna, verkkolaturi ja usb-kaapeli, sh. 425 €) ja Fenix Performer Bundle (laite, tekstiilisykevyö, musta ja oranssi rannehihna, verkkolaturi ja usb-kaapeli, sh. 475 €).

Tutustu Fenixiin sivustollamme.

Juha Kainua, Marketing Manager, Garmin Suomi Oy

p. 044 5948 711, juha.kainua@garmin.com

Garmin on maailman johtava GPS-laitteiden valmistaja. Garmin on GPS-teknologian moniosaaja auto-, lento-, merielektroniikka-, outdoor- ja urheilulaitteissa. Yli 9200 työntekijää työllistävä Garmin toimii 35 maassa ympäri maailmaa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2011 2,76 miljardia dollaria.