Lääkäriasema Dextralle Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt lääkäriasema Oy Dextra Ab:lle Avainlipun käyttöoikeuden.

- Olemme hyvin iloisia, sillä Avainlippu on merkki laadukkaasta ja turvallisesta palvelusta. Dextrassa on viime vuosina panostettu kaikessa toiminnassa laadun kehittämiseen. Näin pystyimme vilpittömästi hakemaan Avainlippua, joka meille myös heti myönnettiin, toimitusjohtaja Leena Niemistö toteaa. - Avainlippu kertoo Dextran olevan suomalainen vaihtoehto lääkäriasemien joukossa. Tämä on huomion arvoista varsinkin nyt, kun yksityisessä terveydenhuollossa liikkuu ulkomaisia pääomasijoittajia. Kotimaisuus näkyy Dextrassa muun muassa siinä, että toimimme pitkäjänteisesti ja vastuullisesti sekä työnantajana että palveluntuottajana, Niemistö jatkaa. Kuluttajat arvostavat yhä enemmän kotimaisuutta. Avainlippu-tunnus kertoo luotettavasti palvelun tai tuotteen alkuperän ja auttaa kuluttajia sekä yrityksiä tekemään vastuullisia valintoja. - Kuluttajat suhtautuvat hyvin positiivisesti kotimaisuuteen ja sen arvostus nousee koko ajan. Jos valittavana on kaksi samanarvoista tuotetta tai palvelua, suomalaisuudesta tulee ratkaiseva laatukriteeri, Leena Niemistö uskoo. - Kotimaisuuden suosiminen tukee myös suomalaista yrittäjyyttä. Viime vuosien globaalin kehityksen jälkeen nyt on korkea aika havahtua myös turvaamaan suomalaiset työpaikat, Leena Niemistö muistuttaa. Avainlippu on hyvin tunnettu: yhdeksän kymmenestä 15-74 -vuotiaasta suomalaisesta tunnistaa Avainlipun. Yhtä moni on sitä mieltä, että kuluttajilla on oikeus saada tietää alkuperämerkintöjen avulla, minkä maalaisen tuotteen tai palvelun he ostavat. Valmistajien ja palveluntuottajien vastaus kuluttajien vaatimuksiin on ollut vapaaehtoinen alkuperämerkintä. Avainlippu on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä, rekisteröity ja valvottu alkuperämerkki, joka voidaan myöntää suomalaisille tuotteille tai palveluille, joiden kotimaisuusaste on toimialasta riippuen vähintään 50 prosenttia. Avainlippu-tuotteiden keskimääräinen kotimaisuusaste on 80 prosenttia. Tällä hetkellä Avainlippu on käytössä yli 900 yrityksen lähes 1 700 tuotteella, tuoteryhmällä tai palvelulla. Se auttaa kuluttajaa valinnoissa ja yrityksiä erottumaan kilpailijoistaan. - Vastuullisuus ja eettisyys alkavat korostua kuluttajien valinnoissa. Kannattaakin tutustua tuotteen tai palvelun alkuperään, jotta voi tehdä oikeita valintoja, Leena Niemistö muistuttaa.

Avainsanat: