Suomalainen Lojer on ostanut Norjan suurimman fysioterapialaitteiden toimittajan

Lojerista markkinajohtaja Pohjoismaissa

Suomalainen sairaala- ja hoitokalusteiden valmistaja Lojer Group on ostanut norjalaisen Fysiopartner AS:n koko osakekannan. Fysiopartner on Norjan johtava fysioterapia- ja kuntosalilaitteiden jälleenmyyjä. Kaupan myötä Lojerista tulee Pohjoismaiden suurin fysioterapialaitteiden ja -tarvikkeiden toimittaja.

Kaupassa Lojer Groupin ruotsalainen tytäryhtiö Medema Physio AB on ostanut Fysiopartner AS:n koko osakekannan yrityksen toimivalta johdolta ja joukolta yksityishenkilöitä. Toimitusjohtaja ja muu henkilöstö jatkavat yhtiössä.  Fysiopartner ja Medema Physio tuovat maahan fysioterapia- ja kuntosalilaitteita ja -tarvikkeita ja myyvät niitä suoraan loppuasiakkaille.

– Yrityskauppa täydentää hienosti omaa valmistustamme ja edustamiamme tuotemerkkejä. Kaupan myötä saamme tehokkaan myyntiorganisaation ja verkkokaupan myös Norjaan. Lisäksi saavutamme merkittäviä synergiaetuja markkinoinnissa, hankinnoissa, logistiikassa ja hallinnossa. Tavoitteenamme on tehokkaan jakelun avulla tarjota asiakkaillemme laaja valikoima korkealaatuisia fysioterapia- ja kuntosalialan laitteita ja tarvikkeita kaikissa Pohjoismaissa, kertoo Lojer Oy:n toimitusjohtaja Ville Laine.

Lojerilla on Norjan lisäksi omat myyntiorganisaatiot ja verkkokaupat Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. Yhtiöllä on omaa valmistusta Suomessa kolmessa tuotantolaitoksessa, ja lisäksi se edustaa useita alan johtavia tuotemerkkejä. Viennin osuus tuotannosta on noin 60 prosenttia, ja tärkeimpiä vientialueita ovat Skandinavia, Keski-Eurooppa, Venäjä sekä Itä-Aasia.

toimitusjohtaja Ville Laine, Lojer Oy, p. 040 5120 193, ville.laine@lojer.com

Lojer Group on Suomen johtava sairaala- ja hoitokalusteiden valmistaja ja alan merkittävin kotimainen työllistäjä. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa sairaalasängyt sekä leikkaus-, tutkimus- ja hoitopöydät. Vuonna 1919 perustetun yhtiön tuotantoyksiköt sijaitsevat Sastamalassa, Kempeleessä ja Pennalassa. Yritys työllistää noin 130 henkilöä, ja sen liikevaihto on noin 20 miljoonaa euroa. Lojerin tuotteita on käytössä yli 100 maassa.  www.lojer.com

Oslossa toimiva Fysiopartner AS on Norjan johtava fysioterapia- ja kuntosalilaitteiden jälleenmyyjä. Yhtiön liikevaihto on noin 43 miljoonaa Norjan kruunua eli noin 4,6 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa työskentelee 13 henkilöä. Yhtiö on perustettu vuonna 1996. www.fysiopartner.no