Xbox Press Information 28.5.2009: Xbox 360 ennätyksellisessä kasvuvauhdissa vuonna 2009

Xbox 360 -konsolin myynti kasvoi uuteen ennätykseen viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Xbox 360:tä on myyty nyt maailmanlaajuisesti 30 miljoonaa, ja samalla Xbox LIVE -yhteisö saavutti 20 miljoonan rajapyykin.

REDMOND, Wash. — 28. toukokuuta 2009 — Microsoft ilmoitti tänään, että Xbox 360 -konsoleita on myyty maailmanlaajuisesti yli 30 miljoonaa, ja Xbox LIVE -verkkoyhteisö on saavuttanut 20 miljoonan aktiivisen jäsenen rajapyykin. Vuoden 2008, joka oli Xbox 360:n historian menestyksekkäin, jälkeen prosentuaalinen kasvu on alkuvuonna 2009 ollut suurempi kuin minkään toisen konsolin. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna on 28 prosenttia.(1) Xboxin menestys näkyy kaikessa liiketoiminnassa, ja Xbox LIVEä voidaan nyt pitää suurimpana maailmanlaajuisena viihdeverkostona. Se mahdollistaa käyttäjien yhteydenpidon ystäviinsä ja tarjoaa ladattavaksi menestyselokuvia, tv-ohjelmia sekä pelien lisäosia, joiden avulla suosikkipelien käyttöikä pitenee. Xbox LIVE -käyttäjien määrä onkin kasvanut räjähdysmäisesti ja Xbox jatkaa edelleen alustan palveluiden laajentamista ja kehittämistä. “Olemme aina uskoneet, että Xbox 360 tarjoaa paremman viihdearvon kuin mikään muu markkinoilla olevista konsoleista, ja viimeisimmät luvut osoittavat, että kuluttajat ovat kanssamme samaa mieltä”, sanoo Don Mattrick, Microsoftin Interactive Entertainment Business -liiketoimintayksikön senior vice president. “Odotamme kasvun jatkuvan ja kiihtyvän. Ensi viikolla E3-messuilla julkistamme uutisia, jotka kertovat halustamme tarjota kaikille hienoja kokemuksia huippuluokan viihteen parissa ja jotka kasvattavat Xbox-viihdebrändiä maailmanlaajuisesti.” Nykyisen konsolisukupolven aikana amerikkalaiset kuluttajat ovat kuluttaneet 14,5 miljardia dollaria erilaisiin Xbox 360 -tuotteisiin.(1) Luku kertoo vahvasta kiinnostuksesta palveluun, joka kattavan viihdetarjonnan lisäksi tarjoaa mahdollisuuden viestiä toisten käyttäjien kanssa ja ladata digitaalisesti viihdettä − pelejä, elokuvia ja tv-ohjelmia. Tähän mennessä käyttäjät ovat tehneet lähes miljardi peli- ja viihdesisältölatausta Xbox LIVEn Kauppapaikalta, jossa tarjolla on laaja valikoima ensiluokkaisia teräväpiirtoelokuvia sekä maailmanlaajuisesti tunnettujen studioiden ja kanavien tuottamia tv-ohjelmia.(2) Lisäksi Xbox 360 on edelleen paras valinta pelikonsoliksi, ja sille julkaistaan alan parhaat pelit. Kolmansien osapuolien sille tuottamia pelejä on tähän mennessä myyty Yhdysvalloissa 5,9 miljardin dollarin arvosta, mikä on enemmän kuin muiden tämän sukupolven konsolien pelimyynti yhteensä.(1) Xbox 360 johtaa myös nykyisen konsolisukupolven käyttäjien peliostosten määrässä, sillä Xboxilla pelaava omistaa keskimäärin 8,3 peliä.(1) Aktiivisuus alan johtavassa peli- ja viihdepalvelussa Xbox LIVEssä kasvoi räjähdysmäisesti sen jälkeen kun New Xbox Experience -käyttöjärjestelmäpäivitys julkaistiin marraskuussa 2008. Sen jälkeen yhteisön jäsenmäärä on kasvanut 136 prosentilla, tv-ohjelmien ja elokuvien lataukset ovat yli kaksinkertaistuneet, ja pelien, pelien lisäosien sekä muun Xbox LIVE Arcade -sisällön lataukset ovat lisääntyneet 70 prosentilla.2 Xbox LIVE kattaa maailmanlaajuisesti jo 26 maata ja on nyt useammassa kodissa kuin mikään satelliittikanavien tarjoaja.(2) Ennen vuoden loppua Xbox LIVE -jäsenten määrä ylittää suurimman kaapelipalvelun tilaajien määrän.(1) Uusia jännittäviä julkistuksia Microsoftilta on luvassa ensi viikolla, kun Xbox 360 esittäytyy Electronic Entertainment Expossa (E3), joka on tietokone- ja videopelien sekä niihin liittyvien tuotteiden vuoden kaupallinen ykköstapahtuma. Xbox 360:n lehdistötilaisuus järjestetään maanantaina 1. kesäkuuta Los Angelesissa. (1) NPD Group Inc. (2) Microsoftin sisäinen tutkimus