Asuntomessuilla katseet lattiaan!

Seinän viereen asennettava lattiakaivo ehkäisee myös kosteusvaurioita

Unidrain on Suomen ainoa lattiakaivo, joka voidaan asentaa aivan seinän viereen tai nurkkaan. Tämä tuo kylpyhuoneen sisustamiseen uusia mahdollisuuksia sekä lisää käyttömukavuutta ja turvallisuutta. Valkeakosken asuntomessuilla Unidrain-kaivo on esittelyssä neljässä kohteessa. Unidrain on ainutlaatuinen tanskalainen keksintö, jonka on suunnitellut arkkitehti Claus Dyre vuosituhannen alussa. Hänen tavoitteenaan oli käytännöllinen lattiakaivo, jonka ulkoasu tyydyttäisi vaativankin sisustusarkkitehdin makua. Keksintö on valloittanut nopeasti maailmaa: Unidrain-kaivoja on asennettu jo yli 250 000 ja Euroopassa useimmat uudet lattiakaivot asennetaan seinän viereen. Suomessa Unidrain on ollut saatavilla vuodesta 2007 lähtien. 10. heinäkuuta avautuvilla valkeakosken asuntomessuilla Unidrain on esillä neljässä asuntomessukohteessa. Laadun malliesimerkki: vesivahinkoja nolla! Asuntomessut tarjoavat runsaasti esimerkkejä laadukkaasta rakentamisesta. Unidrain on laadun malliesimerkki, sillä sen patentoidussa seinälaipparakenteessa ei ole koko tuotteen historian aikana havaittu yhtäkään kosteusvauriota. Kylpyhuoneiden kosteusongelmat alkavat usein juuri lattiakaivon kohdalta. Unidrainin asennuskappaleet on integroitu kiinni kaivoon, jolloin se jatkuu seinän ja lattian vesieristyksiin yhtenäisenä kappaleena ja varmistaa näin täydellisen vedenpitävyyden. Helpon asennuksensa vuoksi Unidrain vähentää myös asennusvaiheessa tapahtuvien virheiden riskiä. Tuotteella on sekä Suomen VTT:n tyyppihyväksyntä sekä eurooppalainen VA-hyväksyntä. Unidrain sopii niin yksi- kuin kaksikerroksisiinkin taloihin. Esimerkiksi kohteessa numero 24 (Tuffi) Unidrain on sijoitettu yläkerrassa sijaitsevaan kylpyhuoneeseen. Avaria lattiapintoja ja suuria laattoja Sisustus on noussut yhdeksi tärkeimmäksi kiinnostuksen kohteeksi messukävijöiden joukossa. Unidrain on sisustusarkkitehdin unelma, koska se ei riko avaraa ja tasaista lattiapintaa. Seinän viereen asennettavassa Unidrain-kaivossa kaato tehdään vain yhteen suuntaan. Näin lattiassa voidaan käyttää myös trendikkäitä suuria laattoja. Kohteen 29 (RTV-Pintamateriaalitalo) sisustussuunnittelija Terttu Havimäki kehuu Unidrainin olevan yksi kylpyhuonesuunnittelun suurista innovaatioista. – Tasaisen pinnan luomiseksi halusin ehdottomasti käyttää lattiassa suuria 30x60 cm laattoja. Onneksi se on Unidrainin myötä mahdollista! Kun lattiakaivo on seinän vieressä, koko lattiapinnasta tulee upean avara, Havimäki iloitsee. Soveltuu kaikkiin käyttötarkoituksiin Unidrain on hyväksytty kaikenlaisiin märkätilojen lattioihin, sekä betoni- että puukoolausrakenteisiin. Esimerkiksi kohde numero 19 (Puu villa) on perinteistä rakennustyyliä noudattava puutalo, jossa on kuitenkin käytetty monia uusia ratkaisuja. Kylpyhuoneessa Unidrain-kaivo on yhdistetty ainutlaatuisiin Skytech-nestekidelaattoihin, joissa kaksi värikästä helmiäiskidenestettä liikkuu suuren läpinäkyvän laatan sisällä. Kylpyhuoneesta vastannut Kaakelikeskuksen Kirsi Satosalmi kehuu Unidrainin antamia mahdollisuuksia. – Rakastan suuria laattoja, koska niillä lattiapinnasta saadaan yhtenäinen, tasainen kokonaisuus. Unidrainin ansiosta voidaan käyttää myös suuria erikoislaattoja, mikä ei aiemmin ole ollut mahdollista. Unidrainin myötä voimme paremmin täyttää asiakkaidemme toiveet, kertoo Satosalmi. Hän on suunnitellut myös kohteen 20 (Villa Aurora) kylpyhuoneen, jossa Unidrain on yhdistetty huikean suuriin 60x60 cm:n laattoihin. Unidrain-lattiakaivot valmistetaan laadukkaasta ruostumattomasta teräksestä. niitä on saatavissa sekä pieniin suihkutiloihin että suuriin design-kylpyhuoneisiin sekä myös nurkkaratkaisuina. Unidrainin suosio kasvaa Suomessa jatkuvasti ja ensi kesän Kuopion asuntomessuille se on tähän mennessä myyty jo seitsemään messutaloon. Valkeakosken asuntomessuilla löydät Unidrainin seuraavista kohteista: ● Kohde 19: Puu villa (os. kuikankaari 12) ● Kohde 20: villa Aurora (os. kuikankaari 17) ● Kohde 24: Tuffi (os. kuikankaari 13) ● Kohde 29: RTv-Pintamateriaalitalo (os. kuikankaari 4) ● Onnisen osasto Bauhaus-myymälässä ● Kaakelikeskuksen osasto kohteessa 25. Lisätietoja ja vapaasti käytettäviä lehdistökuvia osoitteesta www.unidrain.fi sekä: ● Viisikko-Communica VCA, vappu Aura, p. 050 560 4450, vappu.aura@vca.fi ● Unidrain, myyntipäällikkö John Forsman, p. 020 7789 031, jfo@unidrain.fi