FSP ja Komas solmivat valtakunnallisen pintakäsittelytoiminnan yhteistyösopimuksen Suomessa

Yksi Euroopan suurimpia pintakäsittelyalan yrityksiä, FSP Finnish Steel Painting Oy ja yksi maamme johtavista konepajateollisuuden järjestelmätoimittajista, Komas Oy ovat solmineet valtakunnallisen pintakäsittelypalveluja koskevan yhteistyösopimuksen.

Sopimus koskee Komas Oy:n pintakäsittelytoimintoja, jotka FSP Finnish Steel Painting ottaa nyt vastuulleen. Kyseessä on FSP:n liiketoiminnan kannalta merkittävä sopimus, jolla Komas haluaa keskittää hitsattujen ja koneistettujen teräsrakenteiden pintakäsittelytoimintoja yhdelle sertifioidulle toimittajalle. Aiemmin Komas Oy on ostanut pintakäsittelypalveluja noin 20 eri toimittajalta ympäri Suomea.

FSP:n sertifioitu johtamisjärjestelmä ja FSP:n toimipaikkojen läheisyys olivat edellytyksiä sopimuksen syntymiselle. FSP:n laatu-, ympäristö-, työturvallisuus- ja terveysstandardit varmistavat pintakäsittelytyön korkean laatutason. Lisäksi sen toimipaikkojen läheisyys ja korkea kapasiteetti nousevat myös ratkaisevaan asemaan toimitusvarmuuden takia. Sopimus kattaa myös mahdolliset pakkaus- ja kuljetuspalvelut eli Komas Oy:n tuotteet kuljetetaan suoraan loppuasiakkaalle FSP:n pintakäsittelyn jälkeen.

”Pintakäsittelypalvelujen keskittäminen yhdelle palveluntarjoajalle antaa meille mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamisemme ja sen kehittämiseen sekä liiketoiminnan kasvuedellytysten rakentamiseen. Saamme yhteistyön kautta joustavaa palvelua, koska alan suurimpana toimijana FSP pystyy tarjoamaan pintakäsittelypalveluita lähellä toimipisteitämme tai tarvittaessa lähes 30 toimipisteessä ympäri Suomea”, sanoo Komas Oy:n hankinta- ja logistiikkatoiminnoista vastaava johtaja Petteri Malin.

”Haasteeksi koneistettujen teräsrakenteiden pintakäsittelyssä nousee aina aikataulujen pitävyys, koska toimitukset saattavat yhtäkkiä moninkertaistua tai ylimääräiset viime hetken toimitukset lisääntyä nopeasti. Tästä syystä teimme yhteistyösopimuksen FSP:n kanssa, joka kykenee tekemään joustavasti ja luotettavasti vaativat maalaustyöt”, Malin jatkaa.

”Yhteistyösopimuksen myötä käynnistämme laajan yhteistyön johtavan konepaja-alan järjestelmätoimittajan kanssa. Yhteistyöllä on merkittävä vaikutus FSP:n liiketoiminnan kehitykseen seuraavan tilivuoden aikana. Olemme valmiit lunastamaan lupaukset ja luomaan luottamusta pitkäaikaiselle yhteistyölle”, sanoo FSP Finnish Steel Painting Oy:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen.

Yhteistyön tavoitteena on täyttää entistä tiukemmin laatu- ja ympäristövaatimukset, joista hyötyvät Komas Oy:n kotimaiset ja erityisesti kansainväliset asiakkaat. Sen asiakkaita ovat muun muassa ajoneuvo-, koneenrakennus-, voimansiirto- ja puolustusvälineteollisuudessa kansainvälisesti toimivat yritykset. Yli 80 prosenttia Komas Oy:n tuotteista menee vientimarkkinoille.

Hankintajohtaja Petteri Malin, Komas Oy, puh. 0400 843 88

Toimitusjohtaja Pentti Virtanen, FSP Finnish Steel Painting Oy, puh. 0400 811 674

Komas-konserni

Komas on konepajateollisuuden järjestelmätoimittaja, jonka toiminta kattaa koneistus,- kokoonpano-, hydrauliikka- ja logistiikkapalvelut. Yhtiöllä on Suomessa toimipisteet yhdeksällä paikkakunnalla sekä tehdas Puolassa ja Kiinassa. Komasin kotipaikka on Jyväskylä. Komasin liikevaihto on noin 120 miljoonaa euroa, ja asiakkaita palvelee noin 1 200 ammattilaista, joista noin 800 Suomessa ja noin 400 Puolassa. Asiakkaita ovat mm. ajoneuvo-, koneenrakennus-, voimansiirto- ja puolustusvälineteollisuudessa kansainvälisesti toimivat yritykset. www.komas.fi