FSP ryhtyy yhteistyöhön Cargotecin kanssa ja perustaa uuden maayhtiön Puolaan

FSP Finnish Steel Painting Oy ryhtyy yhteistyöhön Cargotecin kanssa Puolassa. Yhteistyösopimuksen mukaan FSP vastaa Cargotecin yksikössä kokoonpantujen laitteiden pintakäsittelystä 1.8.2010 alkaen. Sopimus merkitsee Pohjoismaiden suurimmalle pintakäsittelyalan yritykselle, FSP:lle merkittävää päänavausta uudelle markkina-alueelle. Söderkullassa pääkonttoriaan pitävä FSP toimii aktiivisesti tällä hetkellä Suomessa ja Virossa ja perustaa nyt uuden maayhtiön Pohjois-Puolaan, Stargard Szczecińskin kaupunkiin.

Nyt solmitun sopimuksen myötä yritykset laajentavat jo pitkään jatkunutta yhteistyötään, jota ne ovat tehneet Suomessa muun muassa Tampereella ja Raisiossa. Yhteistyön merkittävyyttä nostaa Cargotecin uusi kokoonpanotehdas Stargardissa, jossa FSP vastaa pintakäsittelytöistä omalla laitteistollaan Cargotecin tiloissa. Cargotecin uuden kokoonpanoyksikön tuotteita ovat muun muassa kuormausnosturit ja konttitarttujat.

”Halusimme FSP:n kumppaniksi Puolaan, koska FSP:llä on kokemusta laitteidemme pintakäsittelytöistä. Sopimuksen myötä siirrämme laitteiden pintakäsittelyn FSP:lle. Uskomme, että FSP pystyy tarjoamaan asiakkailleen laadukkaita pintakäsittelypalveluita myös muissakin maissa”, sanoo Cargotec Poland Sp.:n johtaja Adam Ryniak.

”Sopimus osoittaa hyvin myös muillekin kumppaneillemme, että olemme pystyneet lunastamaan lupauksemme ja luoneet luottamuksen pitkäaikaiselle asiakkuudelle sekä kansainväliselle yhteistyölle. Yhteistyö Puolassa jatkaa luontevasti FSP:n ja Cargotecin kumppanuutta myös kansainvälisesti. Olemme innostuneet päänavauksesta uudelle markkina-alueelle ja pyrimme jatkamaan kansainvälistymistä edelleen. Olemme korostaneet kansainvälistymisessä yhteishankkeita tunnettujen konepajateollisuuden kumppaniyritystemme kanssa”, sanoo FSP Finnish Steel Painting Oy:n toimitusjohtaja Pentti Virtanen.

Seuraavan vuoden aikana FSP suunnittelee rekrytoivansa maayhtiöönsä 6-8 työntekijää. Yhteistyötä tehdään Stargard Szczecińskissa, joka sijaitsee noin 40 kilometriä koilliseen Szcezinistä, Länsi-Pommerissa, Puolassa. Kaupungissa on asukkaita noin 70 000. Se on myös Stargardin piirikunnan keskuskaupunki.

Toimitusjohtaja Pentti Virtanen, FSP Finnish Steel Painting Oy, puh. 0400 811 674

Johtaja, Cargotec Poland Sp. Adam Ryniak, puh. +48 6044 63663

FSP Finnish Steel Painting Oy

Vuonna 1964 perustettu FSP Finnish Steel Painting on yksi Pohjois-Euroopan johtavimmista pintakäsittelyalan yrityksistä. Pintakäsittelykohteita ovat muun muassa koneet, laitteet, laivat, sillat, varastosäiliöt, teräsrakenteet ja porauslautat avaimet käteen -periaatteella. Yhtiö noudattaa tiukasti laatu-, ympäristö-, työturvallisuus- ja terveysstandardeja. Yhtiössä työskentelee yli 300 alan ammattilaista, ja sen liikevaihto oli noin 30 miljoonaa euroa vuonna 2009. Yrityksellä on lähes 40 toimipaikkaa kattavasti ympäri Suomen ja lisäksi sen tytäryhtiöt sijaitsevat Puolassa ja Virossa. www.fspcorp.com