Junttan Oy ostaa ExcaDrill-liiketoiminnan Pilomac Oy:ltä

Junttan Oy ostaa Pilomac Oy:ltä sen kallioporalaiteliiketoimintayksikkö ExcaDrillin. Kauppa täydentää maaliskuun lopussa tehtyä yrityskauppaa, jossa Brotherusten perheyritys Sinituote Oy osti Junttan Oy:n Pilomac Oy:ltä.

Excadrill on markkinoilla verrattain pieni, mutta tuotteiltaan innovatiivinen ja kilpailukykyinen kallioporalaitteiden valmistaja. ExcaDrillin myynnistä noin puolet tulee kansainvälisiltä markkinoilta. Excadrillin tuotantotilat sijaitsevat jo nyt Junttan Oy:n uusien tuotantolaitosten yhteydessä Kuopiossa. Kallioporalaiteliiketoiminta täydentää maailman johtavan lyöntipaalutuskonevalmistaja Junttan Oy:n toimintaa ja tuotevalikoimaa. - Excadrillillä on suuri kehityspotentiaali markkinoilla. Sen ja Junttanin välillä on yhtäläisyyksiä. Molemmat yritykset ovat teknologialtaan ja tuotekehitykseltään innovatiivisia Suomessa tuotteensa valmistavia yrityksiä. Kaupan avulla saavutetaan synergiaetuja muun muassa teknologiassa, ohjausjärjestelmissä ja jakelukanavissa, sanoo Tommi Lindbom, Junttan Oy:n toimitusjohtaja. Lisätietoja Junttan Oy, toimitusjohtaja Tommi Lindbom, puh 050 554 0222 Junttan Oy on suomalainen yritys, joka on erikoistunut hydraulisten paalutuskoneiden ja ‐laitteiden suunnitteluun, valmistukseen, markkinointiin ja huoltoon. Junttanin liikevaihto vuonna 2009 oli 31 MEUR ja sen palveluksessa oli noin 110 henkilöä. Junttan on yksi harvoista itsenäisistä valmistajista omalla toimialallaan. Junttan kehitti ensimmäisenä maailmassa täysin hydraulisen paalutuskoneen konseptin vuonna 1979 ja on siitä lähtien ollut johtava yritys lyöntipaalutusalalla. Junttanin paalutuskoneita ja laitteita on käytössä kaikilla mantereilla ja yhteensä 45 maassa. ExcaDrill on PiloMac Oy:n kallioporalaiteliiketoimintayksikkö. PiloMac Oy on suomalaisessa omistuksessa oleva konepajakonserni, johon kuuluu ExcaDrill-kallioporalaiteliiketoimintayksikön lisäksi metsäkoneita valmistava Oy Logset Ab Mustasaaressa.