Minimalistista tyyliä lattiakaivoa myöten:   Unidrainin designtuotteet viimeistelevät kylpytilan

“Kun suunnittelin ensimmäisen Unidrainin, ajattelin niin tyylitietoista kuluttajaa, harmonista kokonaisratkaisua tavoittelevaa arkkitehtia kuin lattiakaivoa asentavaa ammattilaistakin.”

Näin kertoo Unidrain lattiakaivojen kehittäjä, arkkitehti Claus Dyre. Vuonna 2003 perustettu Unidrain siirsi lattiakaivon keskilattialta seinän viereen, missä se tilan luonteen mukaan joko nousee esiin kiinnostavana yksityiskohtana tai sulautuu saumattomasti muuhun kalustukseen.

Tutustu Undirain-tuotteisiin FinnBuild-messuilla 6.-9.10.2010. Löydät meidät ja emoyhtiömme Puruksen tuotteet messuhallista tilasta numero 6 g 30.

Suora kaato, isot laatat

Unidrain-ratkaisuja voidaan käyttää suihkutiloissa, useita suihkuja sisältävissä kylpyhuoneissa tai lattiakaivona esimerkiksi pesualtaan alla. Ne soveltuvat pientaloihin, kerrostaloasuntoihin tai esimerkiksi julkisiin rakennuksiin, joissa on suuret peseytymistilat.

Kylpytila on suomaisten hyvinvointikeskus, jossa yhdistyvät ulkoasu, toimivuus ja rento oleskelu. Kylpyhuoneessa veden pitäisi mielellään päätyä vain yhteen paikkaan – viemäriin. Näin tapahtuu kylpyhuoneissa, joissa on huolellisesti suunniteltu, laadukas Unidrain.

Pohjoismaissa suositaan puhdaslinjaisia, valoisia ja ilmavia kylpyhuoneita. Seinän viereen asennettava Unidrain-lattiakaivo mahdollistaa suoran kaadon lattiaan, joka viettää vain yhteen suuntaan. Tällöin kylpyhuoneen lattiassa voidaan käyttää myös suuria, näyttäviä lattialaattoja, kun tähän asti laatat ovat olleen maksimissaan 10x10 cm kokoisia. Markkinoilla on upeita isoja laattoja, jolla kylpyhuoneesta saa selkeän ja kauniin, lattiaa myöten.

Unidrainin perusperiaate on yksinkertainen. Lattiakaivo varustetaan  yhdellä tai usealla pystysuoralla liitoksella. Näin lattiakaivo jatkuu seinään yhtenäisenä kappaleena. Jotta vedenpitävyys olisi täydellinen, käyttää Unidrain samaa tekniikkaa, jota on hyödynnetty rakentamisessa kautta aikojen.

Patentoitu liitäntämenetelmä

Koska kahden osan liitosten tulee olla vedenpitäviä, liitoskohdat on tiivistettävä huolellisesti. Huolellinen eristys tulee tehdä myös lattiakourun pystysuoriin seinäliitoksiin. Pystysuorat seinäliitokset luovat yhdessä vesieristyksen kanssa täydellisen tiiviin ja limittäin menevän liitännän yhtä tai useampaa seinää vasten. Samalla seinäliitokset takaavat hyvän kiinnityksen koko rakennusprosessin ajan.

Unidrain oli ensimmäinen lattiakaivovalmistaja, joka käytti tiivistämistekniikkaa lattiakaivojen yhdistämisessä seinään. Menetelmällä on kansainvälinen patentti.

Unidrain-järjestelmässä on kaksi sarjaa: ClassicLine ja HighLine. Saatavilla olevat suorat mallit ja kulmamallit sekä lukuisat ritilämallit takaavat mieluisan ratkaisun jokaiseen makuun.

Unidrain-järjestelmässä on vain neljä osaa:

- Lattiakaivokalusta, jossa on yksi tai useampia seinäliitoksia

- Viemärikaivo, joka on saatavana useina eri kokovaihtoehtoina

- ClassicLine- tai HighLine-kehys, joka on saatavana eri korkeuksina laatoituksen mukaan

- ClassicLine-ritilä tai HighLine-paneeli

Tutustu lattiakaivovaihtoehtoihin ja niiden asennukseen messuosastollamme!

Tervetuloa!

Toimitusjohtaja John Forsman / Purus Helsinki, p. 020 7789 031, jfo@purus.fi