Norwegian alkaa lennättää suomalaisia edullisesti ja helposti Välimeren kohteisiin

Norwegian lisää 2.9.2010 lähtöjä Helsinki-Arlanda-välille. Samassa yhteydessä yhtiö tarjoaa suomalaismatkustajille mahdollisuutta lentää helposti ja edullisesti suosittuihin Välimeren kohteisiin, esimerkiksi Mallorcalle, Alicanteen, Nizzaan ja Splitiin.

Syyskuun  alusta lähtien Norwegian lisää Helsingin ja Tukholman välisten lentojen määrän neljään vuorokaudessa. Lisäksi yhtiö tarjoaa suomalaismatkustajille mahdollisuuden jatkoyhteyden ostoon Arlandan kautta joukkoon suosittuja Välimeren kohteita. Tämän lisäksi tarjous koskee Lontoon, Barcelonan, Budapestin, Edinburghin ja Rooman kaltaisia suurkaupunkeja.

- Matkat Helsingistä Välimeren kohteisiin ovat aika kalliita ja usein matkustajilta edellytetään jonkin eurooppalaisen suurkaupungin kautta lentämistä. Kun lisäämme Tukholmasta lähtevien lentojen määrää, toivomme että mahdollisimman monet suomalaismatkustajat huomaavat, että Norwegian tarjoaa Tukholman kautta joustavat jatkoyhteydet ja merkittävästi edullisemmin hinnoin, sanoo Norwegianin kaupallinen johtaja Daniel Skeldam.

Helsingistä lähtevät voivat ostaa matkoja Tukholman kautta lennettäville reiteille seuraaviin kohteisiin: Palma Mallorca, Alicante, Nizza, Barcelona, München, Lontoo, Edinburgh, Budapest ja Rooma. Jo ennen uudistusta Norwegian on tarjonnut jatkoyhteyksiä Tukholman kautta Uumajaan, Luulajaan ja Kiirunaan.

Lento Alicanten pitkille valkoisille hiekkarannoille maksaa yhteen suuntaan 89 euroa sisältäen verot ja kulut.  Yhdensuuntainen lento Nizzaan, vaikkapa kuuluisaa Chagall-museota katsomaan, on veroineen ja kuluineen hinnaltaan 117 euroa.

Lisää hintaesimerkkejä löytää osoitteesta www.norwegian.com.

Åsa Larsson, Communications Manager

Gsm: +46 735 22 22 42

Email: asa.larsson@norwegian.se

Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan neljänneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Alhaisilla hinnoillaan ja asiakasystävällisillä ratkaisuillaan Norwegian on kasvattanut matkustajamääriään voimakkaasti viime vuosina. Se tarjoaa noin 220 reittiä 95 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-Idässä. Vuonna 2009 Norwegian kuljetti lähes 11 miljoonaa matkustajaa. Sen henkilöstömäärä on 1600 ja konekanta koostuu 46 lentokoneesta. Yhtiölle toimitetaan vuosina 2008–2014 70 uutta Boeing 737-800W -konetta, minkä jälkeen Norwegianin kalusto on kaupallisen lentoliikenteen uudenaikaisin, tehokkain ja ympäristöystävällisin.

Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com