Norwegian avasi suorat lennot Helsingistä Tukholmaan ja Osloon

Lentoyhtiö Norwegian avasi torstaina 29.4.2010 Helsingistä suorat lennot Tukholmaan ja Osloon. Se tarjoaa yhdensuuntaisen matkan hintaan 27,60 euroa ja on ensimmäinen näillä reiteillä operoiva low-cost lentoyhtiö.

Alentamalla merkittävästi Helsingin ja Pohjoismaiden pääkaupunkien välisten lentojen hintatasoa Norwegian on kustannuksiltaan varteenotettava lentovaihtoehto niin liike- kuin lomamatkailijoillekin. -Pohjoismaat ovat Norwegianille keskeinen painopistealue. Lentojen aloittaminen Suomeen on yhtiölle tärkeä saavutus. Tulemme uutena toimijana tulee Suomen markkinoille. Lentolippujen hinnat Helsingistä Tukholmaan ja Osloon ovat pitkään olleet hyvin korkeita. Uudet reitit ovat vastauksemme kysyntään, ja tarjoamme niin loma- kuin liikematkailijoille hyvän vastineen heidän rahoilleen. Ymmärsimme minkälainen tarve näille reiteille on, kun myimme ensimmäiset, yhden euron hintaiset liput erittäin nopeasti, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Björn Kjos. -Norwegianin uudet yhteydet Helsinki-Vantaan lentokentältä Tukholmaan ja Osloon lisäävät merkittävästi kapasiteettia ja tarjoavat uusia vaihtoehtoja Ruotsiin ja Norjaan matkustaville. Toivotamme Norwegianin lämpimästi tervetulleeksi Helsinkiin, sanoo Finavian lentoasemajohtaja Juha-Pekka Pystynen. Helsinki-Vantaan lentokentän liittäminen reittiverkostoon on merkittävä virstanpylväs myös Norwegianille, sillä nyt yhtiö sitoo lennoillaan yhteen suurimman osan Pohjoismaiden pääkaupungeista. Uusien linjojen aikataulut on suunniteltu erityisesti liikematkailijoiden tarpeisiin. Lentoja tehdään arkisin kahdesti päivässä, aamulla ja illalla. Viikonloppuisin Helsingistä lennetään Arlandaan Tukholmaan myös sunnuntaisin kahdesti ja kerran lauantaisin. Oslon Gardemoenin kentälle on yksi lento sunnuntaisin.Norwegian tarjoaa Tukholmasta ja Oslosta noin 90 jatkoyhteyttä Eurooppaan, Lähi-itään ja Pohjois-Afrikkaan. Lisätietoja: Åsa Larsson, Communications Manager Gsm: +46 735 22 22 42 Email: asa.larsson@norwegian.se Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan neljänneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Alhaisilla hinnoillaan ja asiakasystävällisillä ratkaisuillaan Norwegian on kasvattanut matkustajamääriään voimakkaasti viime vuosina. Se tarjoaa noin 220 reittiä 95 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-Idässä. Vuonna 2009 Norwegian kuljetti lähes 11 miljoonaa matkustajaa. Sen henkilöstömäärä on 1600 ja konekanta koostuu 52 lentokoneesta. Yhtiölle toimitetaan vuosina 2008–2014 70 uutta Boeing 737-800W -konetta, minkä jälkeen Norwegianin kalusto on kaupallisen lentoliikenteen uudenaikaisin, tehokkain ja ympäristöystävällisin. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com