Norwegian juhlii: Helsingistä Tukholmaan ja Osloon eurolla

Norjalainen lentoyhtiö Norwegian avaa torstaina 29.4. suorat lentolinjat Helsinki-Tukholma ja Helsinki-Oslo. Yhtiö juhlistaa reittien avausta myymällä useita tuhansia lippuja yhden euron hintaan. Hinta sisältää verot ja kulut. Lippuja on tarjolla kaikkiin lähtöihin 29.4. ja 9.5. välillä.

Norwegian haluaa kampanjallaan tehdä uusia, edullisia pohjoismaiden pääkaupunkien välisiä yhteyksiä lisääviä lentolinjojaan tunnetuksi. Vapun alla ne mahdollistavat vaikkapa henkilökohtaisen Pohjoismaisen Vappu-vertailun, mutta ovat edullinen vaihtoehto myös liikematkailijoille. -Kaikki ruotsalaiset tietävät, miten Valborgia pitää viettää, mutta miksipä ei tehdä jotain tänä vuonna jotain erilaista ja lentää itään suomalaiseen Vappuun. Vastaavasti suomalaiset voi käydä ottamassa tuntumaa ruotsalaiseen tapaan viettää Valborgiaan. Vertailukohtaa molempiin saa vaikkapa vierailemalla myöhemmin Norjassa 17.5. seuraamassa heidän kansallispäivänsä viettoa, sanoo Åsa Larsson Norwegianin lehdistöpäällikkö. Lentovuorot Helsingistä alkavat 29. huhtikuuta. Helsingistä lennetään Arlandaan arkisin ja sunnuntaisin kahdesti päivästä sekä lauantaisin kerran päivässä. Lento kestää noin 55 minuuttia. Helsinki-Oslo -reitti lennetään niin ikään arkipäivisin aamulla ja illalla sekä sunnuntaisin kerran päivässä. Lippuja myydään osoitteessa www.norwegian.se. Lippuhinta sisältää yhdensuuntaisen matkan veroineen ja kuluineen. Kampanjahinnoista ei myönnetä lapsialennusta. Valokuvia on ladattavissa osoitteesta: http://www.newsdesk.se/pressroom/norwegian/image/list Lisätietoja: Åsa Larsson, Communications Manager Gsm: +46 735 22 22 42 Email: asa.larsson@norwegian.se Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan neljänneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Alhaisilla hinnoillaan ja asiakasystävällisillä ratkaisuillaan Norwegian on kasvattanut matkustajamääriään voimakkaasti viime vuosina. Se tarjoaa noin 220 reittiä 95 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-Idässä. Vuonna 2009 Norwegian kuljetti lähes 11 miljoonaa matkustajaa. Sen henkilöstömäärä on 1600 ja konekanta koostuu 46 lentokoneesta. Yhtiölle toimitetaan vuosina 2008–2014 70 uutta Boeing 737-800W -konetta, minkä jälkeen Norwegianin kalusto on kaupallisen lentoliikenteen uudenaikaisin, tehokkain ja ympäristöystävällisin. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com