Norwegian tarjoaa lisää kansainvälisiä reittejä Helsingistä

Lentoyhtiö Norwegian ilmoittaa lanseeraavansa kaksi uutta kansainvälistä reittiä suoraan Helsinki-Vantaan lentokentältä. Lennot uusiin kohteisiin, Gran Canarialle ja Teneriffalle, aloitetaan lokakuussa.

Euroopan kolmanneksi suurin low-cost-lentoyhtiö, Norwegian, jatkaa kasvuaan Suomessa avaamalla kaksi uutta kansainvälistä reittiä suoraan Helsinki-Vantaan lentokentältä. Tänä talvena suomalaiset matkailijat pääsevät nauttimaan mahtavista hiekkadyyneistä, aurinkoisista huvipuistoista ja loistavista vesiurheilumahdollisuuksista kahdella Kanarian saarten suosituimmalla saarella.

- Meidät on otettu erittäin hyvin vastaan Suomen markkinoilla ja ensimmäisten kolmen kuukauden aikana yli 230 000 henkilöä on matkustanut kolmellatoista reitillämme. Suhtaudumme vakavasti läsnäoloomme Suomessa ja suunnittelemme reittiverkostomme laajentamista. Emme ole vain onnistuneet laskemaan lippujen hintoja vaan myös houkuttelemaan uusia lentoasiakkaita, jotka eivät aiemmin pitäneet lentämistä edes matkustusvaihtoehtona, sanoo Norwegianin toimistusjohtaja Björn Kjos.

Helsingin Top5 kohteet

Norwegianin suosituimmat kohteet suomalaisten keskuudessa ovat tähän mennessä olleet: Rooma, Malaga, Barcelona, Nizza ja Kreeta.

Lokakuun 31. alkaen Gran Canarialle lennetään Helsingistä kolme viikoittaista lentoa, jotka lähtevät maanantaisin, keskiviikkoisin ja lauantaisin. Suorat lennot Teneriffalle lähtevät 30. lokakuuta alkaen tiistaisin ja sunnuntaisin. Lipunmyynti aloitetaan 23. kesäkuuta klo 13.00. Hinnat ovat alkaen 79 euroa suunta ja sisältävät verot ja kulut.

SKY ja WiFi

Tiistaina 21. kesäkuuta Norwegian laajensi voimassa olevaa sopimustaan Boeingin kanssa 15 uudella Boeing 737-800 –koneella. Sopimus kattaa nyt yhteensä 78 lentokonetta, jotka toimitetaan vuoteen 2018 mennessä. Kaikissa uusissa lentokoneissa on Boeing SKY –sisustus sekä langaton verkkoyhteys. Helmikuussa Norwegianista tuli ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, joka tarjoaa langattoman verkkoyhteyden kaikilla lyhyen matkan lennoillaan. Norwegian tarjoaa Boeing SKY –sisustuksen ja lengattoman verkkoyhteyden jo noin 20 prosentilla lennoistaan.

Åsa Larsson, Press Officer, Norwegian + 46 735 22 22 42