Pientalojen nopeaan putkiremonttiin uusi malli

Uponor tuo ensimmäisenä Suomessa markkinoille maanlaajuisen putkiremonttipalvelun. Yritys on yhdessä sadan asennusliikkeen kanssa kehittänyt valtakunnallisen palveluverkoston. Erikoiskoulutetut putkiasentajat tekevät uuden toimintamallin mukaisia nopeita ja taloudellisia omakotitalon käyttövesiverkoston saneerauksia. Seuraavan 10 vuoden aikana putkiremontti tullaan tekemään yli 300 000 pientalossa.

Valtaisat markkinat tarjoavat työtä vuosittain lähes viidellesadalle pelkästään omakotitalojen käyttövesiputkistosaneerauksia tekevälle asentajalle. Patoutuneesta saneeraustarpeesta kertoo se, että vuosittain maksettavista noin 100 miljoonan euron vesivahinkokorvauksista yli 60 prosenttia maksetaan pientaloissa sattuvista vesivahingoista.

Uponorin pientalon käyttövesiremontti -konseptiin kuuluu noin sata palvelumalliin erikoiskoulutettua asennusliikettä sekä asiakkaat ja asennusliikkeet yhteen saattava Uponor-palvelu. Vuoden 2009 aikana verkostossa toimivien asennusliikkeiden määrä kasvaa tänä vuonna noin 150:een. Tekniikaltaan toimintamalli nojautuu nopean ja tuloksiltaan kestävän remontin mahdollistavaan Uponor-komposiittiputkijärjestelmään. Remontoijille on tarjolla myös rahoituspalvelu. Valmistuneissa kohteissa tehdään aina asiakastyytyväisyyskysely, jolla halutaan varmistaa toiminnan laatu.

Myös vuodenvaihteessa ehdoiltaan parantuneen kotitalousvähennyksen toivotaan lisäävän pientaloasukkaiden halukkuutta putkistosaneeraukseen.

Uusi toimintamalli poistaa suurimpia putkiremontin esteitä: ennakkoluuloja vaivalloisesta ja pitkään kestävästä hankkeesta, vääriä hintamielikuvia sekä vaikeutta löytää omakotitalon saneerausurakoita tekevä LVI-asennusyritys. Usein omakotiasukas ei myös yksinkertaisesti tiedä, että putket ovat uusimisiässä 20–30 vuoden asumisen jälkeen.

– Palvelukonsepti on pitkällisen tuotekehityksen ja pilottihankkeissa kerätyn kokemuksen tulos. Nyt voimme avata koko maan kattavan palvelun. Mallin mukaisista käyttövesisaneerauksista on saatu kokemusta pilottialueilla jo sadoissa kohteissa, sanoo Uponor Suomi Oy:n toimitusjohtaja Ville Ruohio.

Halutessaan LVI-ammattilaisen yhteydenottoa käyttövesiremonttiasiassa kuluttaja täyttää www.pientalosaneeraus.fi -sivustolla olevan lähtötietolomakkeen ja lähettää sen Uponorille.

Konseptin mukainen pientalon putkiremontti kestää 2-5 päivää, eikä se yleensä keskeytä asumista tai veden tuloa. Remontin kustannukset vaihtelevat eri puolella Suomea, mutta toteutetuissa hankkeissa keskimääräinen kokonaiskustannus on ollut noin 3000 euroa.

Uponor Suomi Oy
Markkinointipäällikkö Tord Holmlund