Schöck: uutta ulokeparvekerakentamiseen

Käyttöikä 100 vuotta, maksimipituus yli 10 metriä

Schöck Bauteile GmbH:n Isokorb lämpöeriste-elementti on saanut Suomen Betoniyhdistykseltä uuden varmennetun käyttöselosteen. Sen myötä Schöck Isokorb -elementin käyttöikä on kaksinkertaistunut sataan vuoteen.

Myös entistä pidempien ulokeparvekkeiden rakentaminen on mahdollista. Schöck Isokorb -elementillä voidaan ensimmäisenä tuotteena rakentaa maksimissaan 10,2 pituisia ulokeparvekkeita ulokkeen ollessa jopa 3 metriä.
Schöck Isokorb -liitososan avulla betoninen ulokeparveke liitetään välipohjaan. Samalla se eristää ulkopuolella olevat teräsbetonirakenteet termisesti rakennuksesta ja siirtää leikkausvoimaa ja taivutusmomenttia.

Schöck Isokorb -elementin puristusbetoniosien (HTE-moduulit) erikoisbetonin avulla voidaan vähentää lämpöhäviöt minimiin ja pienentää rakennuksen lämmityskuluja. Samalla poistetaan kondensoitumisesta aiheutuvien kosteusvaurioiden ja homeongelmien riski.

Schöck Isokorb -ulokeparveke-elementti on helposti asennettavissa ja vähentää parveke-asennuksen vaatimaa aikaa.

Linterm Oy
puh. (09) 2606 5430
www.schoeck.fi
www.linterm.fi

Schöck Bauteile GmbH on perustettu vuonna 1967. Se on Euroopan johtava kantavien eriste-elementtien toimittaja. Yritys on erikoistunut rakenneratkaisuihin ja palveluihin, joiden avulla rakennusten kylmäsiltoihin, kosteus- ja ääniongelmiin sekä raudoitusjärjestelmiin liittyvät ongelmat voidaan ratkaista. Yrityksen liikevaihto on 57 miljoonaa euroa. Sillä on seitsemän tytäryritystä ja 350 työntekijää ympäri maailman. Schöckillä on yli 200 patenttia ja tuotemerkkiä. Suomessa Schöck-tuotteita edustaa Linterm Oy.