SN4Mobile Oy tekee päänavauksen kasvumarkkinoille ja perustaa myyntiyhtiön Ruotsiin

Mobiili- ja sähköisiä palveluita markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tarpeisiin tarjoava SN4Mobile Oy perustaa myyntiyhtiön Tukholmaan, Ruotsiin houkuttelevien markkinanäkymien takia. Kyseessä on merkittävä päänavaus kasvumarkkinoille, koska vuonna 2009 tutkimuslaitos IRM:n mukaan mobiilimarkkinointi lisääntyi Ruotsissa edellisvuodesta peräti 180 prosenttia. Espoossa pääkonttoriaan pitävä suomalaisomisteinen SN4Mobile palvelee pohjoismaisia asiakkaitaan tällä hetkellä myös Baltiassa ja Venäjällä.

Myyntiyhtiön vetäjäksi 4.10.2010 alkaen on palkattu Johan Liljeström, joka on pitkän linjan myynnin ja markkinoinnin ammattilainen telekommunikaatio-alalta. Hän on aiemmin työskennellyt erinäisissä myynnin johtotehtävissä MCI WorldComissa, Interoutessa ja UMS Sverige Ab:ssä.

Päätavoitteena on vahvistaa paikallista läsnäoloa Ruotsissa ja siirtää palvelutarjontaa lähemmäs eri toimialojen asiakkuuksia. Myyntitoimiston perustaminen Tukholmaan vahvistaa SN4Mobilen palvelukykyä myös Norjassa ja Tanskassa, koska tiettyjen asiakkuuksien kaikkia Pohjoismaita palvelevat pääkonttorit toimivat Ruotsista käsin.

”Markkinaselvityksemme tulokset tukevat yrityksemme sijoittumista Ruotsissa, jossa mobiilimarkkinointi on noussut pikavauhtia yhdeksi tärkeimmistä kanavista perinteisten markkinointikanavien rinnalle. Otamme tärkeän strategiamme mukaisen askeleen lähemmäs asiakkaitamme ja kehitämme verkostoamme. Odotamme rohkaisevia tuloksia tietyiltä toimialoilta kuten auto- ja vähittäiskauppa, jossa olemme onnistuneet mainiosti Suomessa”, sanoo SN4Mobile Oy:n toimitusjohtaja Jukka Hyttinen.

Mobiilin internetin käyttö lisää mobiilimarkkinointia

Mobiilimarkkinoinnin kasvua kiihdyttävät Ruotsissa mobiilin internetin käytön lisääntyminen, matkapuhelimien ja liittymien kytkykauppa sekä web-portaalit. Ruotsissa on yksi Euroopan korkeimmista 3G-penetraatioasteista. Ala on vahvassa kasvussa myös maailmanlaajuisesti, koska tutkimuslaitos Gartner ennustaa mobiilimarkkinoinnin kasvavan vuoteen 2011 mennessä liki 13 miljardiin dollariin.

”Asiakkaat hakevat yhä enemmän myyntiä ja asiakaspalvelua tehostavia mobiiliratkaisuja. Eri kanavissa tapahtuvan myynti- ja asiakaspalvelutyön jatkuva laadullinen seuranta koetaan yhä tärkeämmäksi asiakkaiden sitouttamisen ja oman toiminnan kehittämisen välineeksi. Syynä on se, että CRM-järjestelmät yleistyvät ja asiakaspalvelutoiminnot keskittyvät sekä Suomessa että Ruotsissa”, sanoo SN4Mobile Oy:n Ruotsin maajohtaja Johan Liljeström.

Melkein joka kymmenes ruotsalainen käyttää jo iPhonea

Vahvasta digikulttuurista ja mobiilin internetin käytön lisääntymisestä Ruotsissa kertoo se, että tämän vuoden syyskuussa peräti 700 000 ruotsalaista eli melkein joka kymmenes käytti iPhone-puhelinta. Määrä kasvoi liki puolella verrattuna alkuvuoteen. Nykyaikainen puhelinkanta on yksi merkittävimmistä mobiilimarkkinoinnin kasvun ajureista. Markkinatutkimusten mukaan mobiiliviestit tavoittavat jo yhä useamman kuluttajan sekä Ruotsissa että Suomessa.

”Tavoittelemme asiakkuuksia autokaupan lisäksi erityisesti asiakaspalvelu-, kustannus-, vähittäiskauppa- ja energia-aloilta. Suunnittelemme rekrytoivamme Ruotsin myyntiyhtiöömme 2-3 työntekijää lisää ensi vuoden loppuun mennessä. Olemme jo aiemmin lunastaneet lupauksiamme ja luoneet luottamusta kansainväliselle yhteistyölle, kun olemme palvelleet asiakkaitamme lähialueille kuten Baltiassa ja Venäjällä. Olemme innostuneet päänavauksesta uudelle markkina-alueelle ja pyrimme jatkamaan kansainvälistymistä edelleen”, Hyttinen jatkaa.

Johan Liljeström, Ruotsin-maajohtaja, SN4Mobile Oy, puh. +46 765 955 000, www.sn4mobile.com/swe/

Jukka Hyttinen, toimitusjohtaja, SN4Mobile Oy, puh. 0400 141 425.

SN4MOBILE OY

SN4Mobile Oy toteuttaa mobiili- ja sähköisiä palveluita markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tarpeisiin. Vuonna 2002 perustettu yhtiö palvelee eri toimialojen asiakkuuksiaan Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä. Yhtiö tukee asiakkuuksiaan markkinoinnin ja myynnin tuloksellisuuden sekä asiakaspalvelun tehokkuuden ja palvelun laadun nostamisessa. Yhtiö rakentaa palvelut osaksi yritysten tuote- ja palvelujärjestelmiä ja asiakkuudenhallintaa. Yhtiön mobiilipalveluita ostavat asiakkaat löytyvät kattavasti eri toimialoilta: autokauppa, elintarvikkeet, energia, pankki, vakuutus, järjestötoiminta, kauppakeskukset, kauppaketjut, kiinteistönvälitys, maa- ja metsätalous, matkailu, posti- ja verkkokauppa, rakentaminen, tapahtumien järjestäminen ja teollisuus. www.sn4mobile.com