Tiedote: VCA kirkastaa FSP:n yrityskuvaa

Ympäristövastuu vaikuttaa jo ostopäätöksiin maamme metalli- ja telakka-alalla

VIESTINTÄTOIMISTO VCA KIRKASTAA POHJOIS-EUROOPAN SUURIMMAN PINTAKÄSITTELYPALVELUYRITYS FSP:N YRITYSKUVAA

Lehdistötiedote 20.8.2008
Julkaisuvapaa heti

Yksi Pohjois-Euroopan suurimmista pintakäsittelypalveluihin erikoistuneista yrityksistä FSP Finnish Steel Painting Oy haluaa saada markkinointiviestintäänsä erottuvuutta, lisää tunnettuutta ja uusia näkökulmia. Vuonna 1964 perustettu, Sipoon Söderkullassa sijaitseva FSP myy pintakäsittelypalveluitaan muun muassa metalli- ja telakka-alalla yli 30 toimipisteessään ympäri Suomen. Lisäksi tytäryhtiöt sijaitsevat Venäjällä ja Virossa.

Selvitysten mukaan FSP:n perusviestien ymmärrettävyys on ollut puutteellista. Tämä tarjoaa FSP:lle sekä viestinnällisiä että toiminnallisia mahdollisuuksia. Ympäristövastuun korostuminen hankintapäätöksissä on tuonut mukanaan haasteen uudistaa yrityskuvaa sekä viestinnän että mainonnan keinoin. Työn toteuttajaksi on valittu markkinointiviestintään keskittynyt helsinkiläinen kasvuyritys Viisikko-Communica Communications VCA Oy.

”Markkinointi ja viestintä tulevat FSP Finnish Steel Painting Oy:lle yhä tärkeämmäksi. Painopistealueeksi on valittu tunnettuuden nosto sekä nykyisissä että potentiaalisissa asiakkaissa. Alkuvaiheessa keinoina ovat graafisen ilmeen uudistaminen, mediasuhteiden luominen ja asiakaslehden tuottaminen. Viestinnän kumppaniksi VCA valittiin toimialaosaamisen ja näkemyksellisyyden perusteella”, sanoo FSP Finnish Steel Painting Oy:n kehityspäällikkö Sanna Leino.

Vuosituhannen alusta alkaen FSP on kasvanut rajusti hankkiessaan useita pintakäsittelyliiketoimintayksiköitä kotimaisilta teollisuudenalan yrityksiltä. Viime vuonna yhtiön liikevaihto nousi jo yli 35 miljoonaan euroon ja pintakäsittelyalan ammattilaisia yhtiössä oli 330.

”Yhä kasvavat pintakäsittelypalvelualan markkinat tarjoavat FSP:lle sekä viestinnällisiä että toiminnallisia mahdollisuuksia. Yrityksen tavoitteena on olla jatkossakin halutuin kumppani, kun muun muassa telakat, öljy-, sellu- ja paperiteollisuus sekä konepajat tekevät ostopäätöksiä innovatiivisista ja ympäristövastuullisista pintakäsittelypalveluista. Myöhemmin syksyllä 2008 on odotettavissa merkittäviä uutisia esimerkiksi ulkomaan pintakäsittelytoiminnoistamme”, Leino jatkaa.

Markkinanäkymien mukaan pintakäsiteltävien kohteiden joukossa korostuvat jatkossa erityisen merkittävästi muun muassa koneet ja laitteet, laivat, sillat, varastosäiliöt, teräsrakenteet sekä öljyn- ja kaasunporauslautat.

FSP FINNISH STEEL PAINTING OY
Vuonna 1964 perustettu FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Pohjois-Euroopan suurimmista pintakäsittelyalan yrityksistä. Erikoisosaamisena ovat pintakäsittelykohteiden ja asiakastoimialojen tuntemus yli neljän vuosikymmenen takaa. Yhtiön palveluksessa on noin 330 alan ammattilaista ja liikevaihto oli yli 35 miljoonaa euroa vuonna 2007. Yrityksellä on yli 30 toimipaikkaa kattavasti ympäri Suomen, lisäksi tytäryhtiöt sijaitsevat Venäjällä ja Virossa. www.fspoy.com/

VCA OY
Viisikko-Communica Communications VCA Oy tarjoaa asiakkailleen integroidusti viestinnän ja mainonnan ratkaisut. Yrityksellä on vahva kokemus myös lehtien, vuosikertomusten ja erityyppisten esitteiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Yrityksellä on erikoisosaamista muun muassa julkishallinnon, asunto- ja kiinteistöklusterin, yhteisöjen sekä teollisuuden, kaupan ja logistiikan markkinointiviestinnästä. VCA on kansainvälisen Public Relations Network -viestintätoimistoverkoston (PRN) jäsen. VCA toteuttaa ketjupartnereidensa kanssa viestintätoimeksiantoja niin yksittäisillä markkinoilla kuin kansainvälisinä kampanjoina. Yritykselle on myönnetty Markkinointiviestinnän toimistojen liiton laatusertifikaatti ja se käyttää MTL-viestintätoimistot -laatujärjestelmää. VCA:n omistavat neljä partneria työskentelevät yrityksessä. Yrityksellä on korkein AAA-luottokelpoisuusluokitus.

LISÄTIETOJA:
Toimitusjohtaja Pentti Virtanen, FSP Finnish Steel Painting Oy, puh. 0400 811 674.
Kehityspäällikkö Sanna Leino, FSP Finnish Steel Painting Oy, puh. 040 532 2157.
Toimitusjohtaja Jukka Aarnio, Viisikko-Communica Communications VCA, Puh. 045 635 5004.
Viestintäkonsultti Marko Karttunen, Viisikko-Communica Communications VCA, Puh. 045 1290 940.