Unidrain-brändi nyt Puruksen omistuksessa:   Sekä uudet että tutut tuotteet FinnBuild-messuilla

Lokakuussa alkavilla rakennus- ja talotekniikka-alan messuilla Unidainin tuotteet ovat nähtävissä Purus AB:n osastolla.

Unidrainin design-lattiakaivot ovat nyt esillä kolmatta kertaa 6.-9.10. pidettävillä messuilla. HighLine-sarjan lisäksi alan ammattilaiset voivat tutustua Unidrainin uuteen, kylpyhuonetilan keskelle sijoitettavaan lattiakaivoon.

–Kyseessä on uusi lattiakaivoratkaisu, joka sopii hyvin esimerkiksi yhdistettyyn sauna- ja kylpytilaan. Näin saunaankin voidaan asentaa isot laatat. Ratkaisu on hyvä myös inva-asuntoihin, sillä Unidrainin pitkä kaivomalli ei tukkeudu vesivahingonkaan takia, kertoo Puruksen Suomen toimitusjohtaja John Forsman.

Ruotsalainen Purus AB osti Unidrainin osakekannan vuoden 2009 marraskuussa. Kaupan

jälkeen tanskalainen Unidrain on jatkanut toimintaansa itsenäisenä yksikkönä Kööpenhaminasta käsin. Nyt omistajamuutos näkyy siinä, että Suomessa Unidrainin tuotteita myy jatkossa Purus AB:n tytäryhtiö Purus Oy. Tuote- ja tuotenimivalikoima säilyy samana.

Purus AB on Pohjoismaiden LVI-markkinoiden johtava lattiakaivoratkaisuiden toimittaja. Tämän lisäksi yrityksellä on runsas valikoima saniteettitilatuotteita ja teolliseen käyttöön suunniteltuja keittiökalusto- ja sisustustuotteita.

–Purus AB on vakaa ja sitoutunut ostaja, joka voi kehittää ja hyödyntää Unidrainin tarjoamia mahdollisuuksia työntekijöiden ja asiakkaiden parhaaksi. Tällainen vahva konserni tukenaan Unidrain voi jatkaa markkina-asemansa laajentamista johtavana lattiakaivojärjestelmäbrändinä Euroopassa ja muissa maissa, sanoi myyjien edustaja, hallituksen puheenjohtaja Kim Henning marraskuussa 2009.

–Suomen talotekniikkamarkkina on vahva ja tarjoaa mahdollisuuksia. Myös alaa ohjaavat säädökset ja toimintatavat ovat samantyyppisiä kuin Ruotsissa, joten meidän on helppo siirtää vahva T&K-osaamistamme Unidrainin kehittämiseen. Purus on myös tuttu suomalaisille alan ammattilaisille, onhan tuotteitamme ollut täkäläisillä markkinoilla jo yli 20 vuoden ajan, toteaa Purus-konsernin toimitusjohtaja Göran Lundin.

Unidrain-järjestelmä on helppo asentaa, koska se koostuu vain neljästä osasta – lattiakourusta, viemärikaivosta, kehyksestä ja ritilästä. Unidrain voidaan asentaa sekä betoni- että puuvälipohjaan, minkä ansiosta siitä on nopeasti tullut suomalaisten ammattilaisten suosima lattiakaivo.

Alan ammattilaisten luottamus Unidrainiin näkyi selvästi Kuopiossa pidetyillä asuntomessuilla. Yrityksen HighLine-järjestelmä valittiin peräti 10:en messutaloon.

Toimitusjohtaja John Forsman / Purus Helsinki, p. 020 7789 031, mail: jfo@unidrain.fi