Unidrainin lattiakaivoille arvostettu design-palkinto

Lattiakaivon matka välttämättömyydestä design-esineeksi saavutti yhden etapin, kun Unidrainin HighLine-sarja palkittiin kansainvälisellä iF Design Awards-palkinnolla.

Vuoden 2010 International Forum Design-palkinnot on jaettu. Ehdotuksia tuli 37 maasta ja ehdolla oli yli kaksi tuhatta tuotetta. Design-kategorian voittajaksi nousi Unidrainin HighLine-lattiakaivosarja. Palkinto osoittaa, että Unidrainin ajattelumaailma on toiminut; kylpyhuoneiden lattiakaivot nähdään nyt osana sisustusta, ja niihin halutaan panostaa yhtä vahvasti kuin muuhunkin kylpyhuoneen sisustukseen. Saksasta lähtöisin oleva iF, International Forum Design, on jakanut palkintoja erimaalaisille yrityksille vuodesta 1953 lähtien. iF on yksi arvostetuimmista kansainvälisistä designpalkinnoista, ja se tunnetaan laadukkaan designin tavaramerkkinä. Design-kategoriassa kiinnitetään huomiota laatuun, materiaalivalintaan, innovaatioon ja käytännöllisyyteen sekä siihen, että kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Palkittu tuotesarja HighLine-sarjaan kuuluvat Panel, Cassette ja Custom-lattiakaivomallit. Panel-sarjaan voi valita kiiltävän teräksisen tai värikkään Corian®- materiaalisen paneeliratkaisun. Värimaailmasta löytyy lämpimiä vaihtoehtoja kylpyhuoneen katseenvangitsijoiksi. Panel on saatavana sekä kehyksen kanssa että ilman. Cassette-ratkaisu on harjatusta ruostumattomasta teräksestä valmistettu kotelo, johon voidaan kiinnittää muuhun sisustukseen sopiva laatta tai muu materiaali. Haluttaessa Cassetteen voi lisätä myös sopivan kehyksen. Custom on ensimmäinen lähes näkymätön lattiakaivo, jonka avainsanoja ovat yksinkertaisuus ja virtaviivaisuus. Valitut materiaalit sijoitetaan korkeusasetettuun jalustaan. Lisäämällä Customiin kehyksen saa näkyvämmän sisustuselementin. ........................................ Unidrain on Suomen ainoa seinän viereen asennettava lattiakaivoratkaisu. Seinän viereen asennettava kaivo luo kylpyhuoneeseen avaruutta ja koska kaato tehdään vain yhteen suuntaan, lattiassa voidaan käyttää myös suuria laattoja. Unidrain on testattu ja hyväksytty kaikenlaisiin märkätilojen lattiarakenteisiin eikä siinä ole koskaan raportoitu vuotovahinkoja. Kaivojen vesitiiviys ja toimivuus on todettu tarkoissa testeissä ja niillä on VTT:n tyyppihyväksyntä. Lisätietoja: Myyntipäällikkö John Forsman / Unidrain Helsinki, p. 020 7789 031, jfo@unidrain.fi www.unidrain.fi