Uponor edistää kestävää kehitystä kansainvälisen rakennusalan konferenssin päätukijana Helsingissä

Kestävän rakentamisen tapahtuma Sustainable Building 2011 (SB11) järjestetään Helsingissä 18.–21.10.2011. Se kokoaa yhteen 1100 rakennetun ympäristön johtavaa asiantuntijaa kansainvälisesti ja tarjoaa kattavan kuvan innovaatioista ja uusista teknologioista kestävässä rakentamisessa, maankäytössä ja yhdyskunnissa.

Uponor toimii SB11-konferenssin päätukijana. Rooli heijastaa Uponorin sitoutumista kestävään kehitykseen sekä omissa toiminnoissaan että yhteistyössä asiakkaidensa ja kumppaneidensa kanssa rakennusten ja niiden infrastruktuurin ympäristötehokkuuden parantamiseksi.

Uponor pyrkii aktiivisesti vähentämään ympäristöjalanjälkeään innovatiivisten ja kestävien ratkaisuidensa avulla. Yhtiö haluaa edistää avointa keskustelua ja tehdä yhteistyötä kumppaneidensa kanssa ja olla näin luomassa tulevaisuutta, jossa rakennettu ympäristö edustaa kestävämpää kehitystä kuin nykyisin.

”Kestävämpi tulevaisuus on sekä yritysten että yksittäisten ihmisten saavutettavissa, mutta siihen vaaditaan suunnitelmallisuutta ja konkreettisia toimia. Uponor keskittyy kahteen maailmanlaajuiseen ongelmaan – energiankäytön ympäristövaikutuksiin ja puhtaan veden tarpeeseen, ja tarttuu näiden luomiin mahdollisuuksiin. SB11 kerää kokoon alan johtavat asiantuntijat tarjoten siten oivan tilaisuuden aktiiviselle kanssakäymiselle ja teknologiaosaamisen jakamiselle”, kertoo Uponor-konsernin sisäilmastoliiketoiminnan johtaja Ilari Aho.

Uponor on näytteillepanija SB11:ssä ja toivottaa konferenssin osallistujat tervetulleiksi keskustelemaan ja kuulemaan lisää Uponorin kestävistä ja energiatehokkaista ratkaisuista.

Ilari Aho, johtaja, Sisäilmastoliiketoiminta, Uponor, puh. 020 129 2883

www.sb11.org

Uponor on yksi johtavista asuin- ja liikerakennusten sisäilmasto- ja putkijärjestelmien toimittajista Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Pohjoismaissa Uponor on myös merkittävä ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan järjestelmien toimittaja. Uponor tarjoaa asiakkailleen teknisesti kehittyneitä ratkaisuja, jotka ovat ekologisesti kestäviä, turvallisia ja luotettavia. Uponorissa työskentelee yhteensä noin 3200 henkilöä 30 maassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli €750 miljoonaa. Uponorin osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. http://www.uponor.fi