Valloxilta matalaenergiatuotesarja

Vallox Oy on kehittänyt erityisesti matalaenergia- ja passiivitaloihin suunnitellun ilmanvaihtokonetuotesarjan. Vallox 90 SE, 150 SE, Vallox 200 SE ja Vallox 280 SE -malleissa lämmön talteenoton hyötysuhde on huippuluokkaa, yli 80 prosenttia.

Kaikissa matalaenergiatuotesarjan ilmanvaihtokoneissa on energiaa säästävät tasavirtapuhaltimet, jotka kuluttavat sähköä jopa puolta vähemmän kuin perinteisillä vaihtovirtapuhaltimilla varustetut.

Vallox-ilmanvaihtokoneiden vesikiertoiseen lämmitysjärjestelmään tarkoitetut mallit voidaan kytkeä suoraan vesikiertoiseen lattialämmitykseen. Tämän vuoksi niissä on kehittyneet jäätymisenestoratkaisut. Suojapellit estävät sekä ulkoilma- että jäteilmakanavista tulevan kylmän ilman virtauksen sisään.

Matalaenergiamalliston ilmanvaihtokoneiden MLV-mallit on suunniteltu erityisesti maalämpöä hyödyntävien talojen ilmanvaihtokoneiksi. Näihin erikoismalleihin on valmiiksi asennettu MLV-patteri. Vallox MLV -patteri
hyödyntää maalämpöputkistossa kiertävään nesteeseen sitoutunutta maalämpöä ja maakylmää ulkoilman esilämmitykseen ja kesäaikaiseen viilennykseen.

Valloxin matalaenergiailmanvaihtokoneissa on Vallox Digit SED -elektroninen ohjausjärjestelmä. Sisäilman hiilidioksidi- ja kosteuspitoisuuteen reagoiva automaattinen ohjaus mahdollistaa sen, että ilmanvaihto toimii aina energiatehokkaasti ja automaattisesti optimaalisella tasolla todellisen tarpeen mukaan.

VTT-tuotesertifikaatti kertoo, että näiden koneiden toiminta-arvot on tarkastanut puolueeton tutkimuslaitos.

Vallox Oy
www.vallox.fi