Valloxilta uusi Digit 2 SE -ilmanvaihtokone

Vallox Oy esittelee Finnbuild-messuilla seuraajan ilmanvaihtokoneiden ”klassikoksi” muodostuneelle Digit-ilmanvaihtokonemallilleen. Normaalikokoisiin omakotitaloihin ja kerrostaloasuntoihin tarkoitettu uusi Vallox Digit 2 SE tarjoaa kustannustehokkaasti ratkaisuja nykyajan rakentamisen tarpeisiin. Se voidaan kytkeä suoraan vesikiertoiseen lattialämmitykseen ja soveltuu hyvin maalämpötalojen ilmanvaihto- ja viilennysratkaisuksi.

Vallox Digit -ilmanvaihtokonemallisto oli aikanaan digitaaliteknologiaa soveltavien ilmanvaihtolaitteiden edelläkävijä Euroopassa. Myös uusi Digit-sarja soveltaa automaattista Vallox Digit SED -ohjausjärjestelmää. Ilmanvaihtokoneen ohjaus voidaan toteuttaa täysin automaattisesti sisäilman kosteus- tai hiilidioksidipitoisuuden perusteella tai esimerkiksi viikkokello-ohjauksella.

Uudessa tuotesarjassa on versiot sekä vesikiertoisella että sähkölämmityksellä varustetuille taloille. Lisäksi mallistossa on maalämpötaloille erikoisversio, joka on varustettu sekä tuloilman etu- että jälkilämmityksellä.

Vallox Digit 2 SE -ilmanvaihtokoneen vaipan äänieristys on korkeatasoinen. Vaipan läpi tuleva ääni on 3-6 dB Digit SE:tä hiljaisempi.

Digit 2 SE -ilmanvaihtokoneen lämmöntalteenottokenno on 30 % suurempi kuin edeltäjässään. Suurempi ristivirtakenno antaa koneelle kilpailukykyisen energiatehokkuuden verrattuna muihin saman tuotesektorin ja hintaluokan koneisiin.

Ratkaisu lattialämmitykseen ja maalämpötaloille

Digit 2 SE -ilmanvaihtokoneeseen on integroitu Vallox MLV -etulämmityspatteri, joka on maalämpötaloille sopiva ilmanvaihdon ulkoilman etulämmitys- ja jäähdytyspatteri. Sen avulla voidaan talviaikana säästää energiakuluissa ja kesäaikana viilentää sisäilmaa energiatehokkaasti. Teknisenä innovaationa Valloxin Digit 2 -mallissa on vakiovarusteina sekä ulkoilma- että jäteilmakanavasta tulevaa kylmän ilman virtausta ehkäisevät jäätymisenestopellit. Sekä etulämmitys että tuloilman jälkilämmitys on saatavana sekä vesi- että sähköisenä mallina.

Vallox Digit 2 SE voidaan asentaa sekä seinäkiinnityksellä että pikakiinnityksellä kattoon. Kokonaisilmavirrat voidaan mitata vaivattomasti koneeseen valmiiksi asennetuista mittayhteistä. Sähköliitännät ja pistotulppajohto ovat koneen yläosassa. Koneen kansi avataan ja suljetaan kätevästi yhdellä pikasalvalla. Kannen kiinnitystapa mahdollistaa koneen kiinnittämisen aivan seinän viereen.

Digit 2 SE on varustettu G 3 karkeasuodattimilla ja F 7 tuloilmasuodattimella.

Laitteen muotoiluun on kiinnitetty erityistä huomiota, sijoitetaanhan ilmanvaihtokone usein esimerkiksi kodinhoitohuoneeseen. Koneen muodot ovat muotoilutoimisto Muodonvuoksi Oy:n Max Bruunin käsialaa.

Lisätietoja: Vallox Oy
Myynti- ja tuotekehitysjohtaja Olavi Suominen