Johdon vaihdos Viking Linella - Jan Hanses seuraa Mikael Backmania

Viking Line Abp                          PÖRSSITIEDOTE                         20.3.2014, klo. 10.00

Johdon vaihdos Viking Linella - Jan Hanses seuraa Mikael Backmania

Viking Linen hallitus ja toimitusjohtaja Mikael Backman ovat sopineet että Backman jättää yhtiön. Hallituksen mukaan Backman on viime vuosien aikana aikaansaanut keskeisiä muutoksia yhtiössä, mutta tulevaisuuden haasteet edellyttävät uudenlaista johtajuutta.

"Hallitus on sitä mieltä että Jan Hanses, joka tällä hetkellä toimii toimitusjohtajan sijaisena, on erittäin sopiva henkilö vastaamaan uusiin haasteisiin", sanoo hallituksen puheenjohtaja Ben Lundqvist.

Hallitus on samalla nimittänyt CFO Andreas Remmerin varatoimitusjohtajaksi ja toimitusjohtajan sijaiseksi.

"Viking Linen tehtävänä on harjoittaa kannattavaa matkustaja - ja rahtiliikennettä. Meidän on varmistettava, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä tuotteeseemme ja että henkilökunta on motivoitunut ylittämään asiakkaiden odotukset. Toimintamme tulee olla vakaata, jossa henkilöstön tietotaito hyödynnetään parhaalla mahdollisella tavalla. Otan tämän haasteen vastaan suurella kunnioituksella ja luottamuksella", sanoo Jan Hanses, yhtiön uusi toimitusjohtaja.

Organisaatiomuutokset astuvat voimaan 20.3.2014.

Viking Line Abp

Jan Hanses

TJ Jan Hanses, puh. 018-27000, jan.hanses@vikingline.com
         Tiedotuspäällikkö Johanna Boijer-Svahnström, puh. 018-27000, johanna.boijer@vikingline.com