Kohonneet polttoainekustannukset johtavat lisämaksuihin

Viking Line ottaa käyttöön 10.3.2022 alkaen polttoainelisämaksun kaikilla reittimatkoilla ja risteilyillä, jotka varataan ajalle 10.3-31.8.2022. Polttoainelisä veloitetaan 10.3.2022 alkaen tehdyistä varauksista. Ilman polttoainelisämaksua maksetut liput ovat voimassa vanhaan hintaan.

Kohonneiden polttoainekustannusten johdosta, Viking Line alkaa periä lisämaksua matkustajiltaan. Polttoainelisämaksua aletaan veloittaa 10. maaliskuuta alkaen tehdyistä varauksista. Ilman polttoainelisää varattujen ja maksettujen matkojen hintaan ei lisätä polttoainelisää, edellyttäen ettei varaukseen tehdä muutoksia. Jos varattu matka maksetaan vasta sataman lähtöselvityksessä, hintaan lisätään polttoainemaksu.

-Polttoaineen hinta on noussut merkittävästi sen jälkeen kuin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Moni toimiala kärsii kovasti, samoin merenkulku.  Joudumme turvautumaan poikkeukselliseen järjestelyyn, koska polttoaineen hinta on lyhyessä ajassa noussut huomattavasti ennakoitua enemmän. Helpotusta tähän ei ole näköpiirissä ja koska yhtiön talous on pitkän pandemiakurimuksen johdosta rasittunut, lisäkustannuksia emme enää pysty kaikkien muiden lisäkulujen ohella kantamaan, sanoo Viking Linen myyntijohtaja Kaj Takolander.

Ukrainan avustuslähetykset, pakolaiset ja heidän saattajansa ovat vapautettu lisämaksusta.

Polttoainelisämaksu:

EUR/matkustaja                                         Menomatka        Risteily m/p

Helsinki-Tukholma tai p.v.                                2,90                     5,80

Turku-Tukholma tai p.v.                                    2,90                    5,80

Helsinki-Tallinna tai p.v.                                    1,90                    3,80

Turku-Maarianhamina tai p.v.                           1,90                    3,80

Helsinki-Maarianhamina tai p.v.                       1,90                    3,80

Maarianhamina-Tukholma tai p.v.                    1,90                    3,80

Maarianhamina-Kapellskär tai p.v.                   1,90                    3,80

Polttoainelisämaksua veloitetaan 31.08.2022 asti tehtävistä matkoista.

Kaj Takolander, myyntijohtaja

kaj.takolander@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö

christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja,

johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 27 000

-Polttoaineen hinta on noussut merkittävästi sen jälkeen kuin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Moni toimiala kärsii kovasti, samoin merenkulku. Joudumme turvautumaan poikkeukselliseen järjestelyyn, koska polttoaineen hinta on lyhyessä ajassa noussut huomattavasti ennakoitua enemmän. Helpotusta tähän ei ole näköpiirissä ja koska yhtiön talous on pitkän pandemiakurimuksen johdosta rasittunut, lisäkustannuksia emme enää pysty kaikkien muiden lisäkulujen ohella kantamaan.
Kaj Takolander, Viking Linen myyntijohtaja