Risteilyt ja laivamatkat kiinnostavat – kesän suosituimmat lähdöt alkavat olla loppuunmyytyjä

Viking Linen risteilyjen ja reittimatkojen varaustilanne kesän 2017 lähestyessä näyttää positiiviselta. Kiinnostus Venäjän markkinoilta on kasvanut, samoin varausmäärä kansainvälisiltä markkinoilta on suurempi kuin vastaavana aikana viime vuonna. Onkin syytä varata matka ajoissa, koska kysytyimmät lähdöt alkavat jo täyttyä. Matkan hinta on myös sitä edullisempi, mitä aiemmin varaus tehdään.

Vilkkain sesonki alkaa juuri ennen juhannusta. Kesä–elokuuksi on nyt varattu yhteensä enemmän matkoja kuin vastaavaan aikaan viime vuonna. Paikkoja on kuitenkin jäljellä lähes joka päiväksi kesän korkeasesongin ajalle.

– Suuntauksena tuntuu enenevässä määrin olevan matkojen suunnittelu yhä lyhemmällä varoitusajalla. Kesän lähdöillä on edelleen paikkoja, mutta jos haluaa varmistaa paikan tiettynä päivänä, esimerkiksi pyhinä, ja saada edullisemman hinnan, kannattaa varata ajoissa, sanoo Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander.

Lisäkapasiteettia Helsinki–Tallinna-reitillä

Helsingin ja Tallinnan välisten matkojen kysyntä on suuri kesäkuukausina. Viking Line lisää reitin kapasiteettia tarjoamalla kesällä jopa 12 päivittäistä vuoroa pääkaupunkien välillä. Sen lisäksi, että Mariella ja Gabriella tekevät päiväristeilyjä Tallinnaan, uusi katamaraani Viking FSTR liikennöi reitillä 10.4.–22.10. Uusi alus taittaa Helsingin ja Tallinnan välisen matkan alle kahdessa tunnissa.

Huomio merelle ja matkakohteisiin

Merimatkaan kuuluu ihania saaristomaisemia, mukavia muistoja ja vapauden tunne, kun köydet on irrotettu. Viking Line tarjoaa asiakkailleen kesällä sekä uusia tuotteita että vanhoja suosikkeja. Viking Line on aina pyrkinyt ottamaan kesäsesongin aikana huomioon perheet, ja erityisesti kaikkein nuorimmat matkustajat. Silloin liikkeellä on lähinnä lapsiperheitä, ja tavoitteena on tehdä tämän kohderyhmän matkustamisesta mahdollisimman miellyttävää. Ohjelmaa ja matkakohteita on tarjolla runsain mitoin. Viking Line myy hotellipaketteja Tukholmaan, Tallinnaan, Ahvenanmaalle, Turkuun ja Helsinkiin. Lisätietoja matkakohteistamme ja pakettimatkoista: https://www.vikingline.fi/matkakohteet/

Viking Linen suosituimmat hotellit:

•  Tukholma: Scandic Malmen
  •  Helsinki: Scandic Grand Marina ja Original Sokos Hotel Presidentti (vasta remontoitu)
  •  Turku: Holiday Club Caribia ja Original Sokos Hamburger Börs
  •  Tallinna: Original Sokos Hotel Viru ja Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa hotelli
  •  Ahvenanmaa: Park Alandia (vasta remontoitu) ja Pommern (vasta remontoitu)

Viking Linen suosituimmat matkakohteet:

•  Tukholma: Junibacken, ABBA The Museum ja Gröna Lund
  •  Helsinki: Sea Life ja Linnanmäki
  •  Turku: Muumimaailma, JukuPark
  •  Tallinna: Lentoasema, eläintarha Tallinn Zoo ja TV-torni
  •  Ahvenanmaa: Mariebad, Merenkulkumuseo, Smartpark

Park Alandia, Ahvenanmaa

Kaj Takolander, markkinointijohtaja, kaj.takolander@vikingline.com, puh + 358 9 123511

Johanna Boijer-Svahnström, Tiedotusjohtaja, Corporate Communications, johanna.boijer@vikingline.com, puh +358 18 277 48

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö, Marketing Communications, christa.gronlund@vikingline.com, puh +358 9 123 5242

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS , Viking FSTR and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

Kaj Takolander, markkinointijohtaja