Uutta! Viking Line aloittaa risteilyliikenteen Helsingistä Maarianhaminaan

Viking Line siirtää M/S Gabriellan Helsingin ja Ahvenanmaan väliseen risteilyliikenteeseen kolmeksi päiväksi viikossa 1. heinäkuuta alkaen. Päivävierailu suositussa kesäkaupungissa Maarianhaminassa tarjoaa matkustajille mahdollisuuden tutustua Ahvenanmaan nähtävyyksiin ja matkailukohteisiin. Viking Line, jonka juuret ovat saarimaakunnassa, liikennöi normaalisti Ahvenanmaalle päivittäin kuudella aluksella. Nyt tarjontaa laajennetaan tarjoamalla suomalaisille houkutteleva ja turvallinen erikoisristeily, jolla voi kokea sekä kauniin saariston, että kesäparatiisin keskellä Itämerta.

M/S Gabriellalla on heinäkuussa lähdöt Helsingistä maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina klo 15.30. Laiva saapuu Maarianhaminaan seuraavana päivänä klo 8 ja lähtee takaisin Tallinnan kautta Helsinkiin klo 16. Ahvenanmaalla matkustajat voivat viettää päivän pittoreskissa Maarianhaminassa tai osallistua tarjolla oleviin ohjelmiin. On myös mahdollista ottaa oma auto tai polkupyörä mukaan matkalle ja tutkia ympäristöä tarkemmin.

-  Yhtiömme juuret ovat Ahvenanmaalla, ja toimintaa leimaa vielä nykyäänkin todellinen rakkaus mereen ja luontoon, joiden keskellä yhtiön perustaja kasvoi. Täällä ollaan aina Itämeren ympäröimänä. Olemme iloisia saadessamme toivottaa suomalaiset matkustajamme tervetulleiksi omaan kesäparatiisiimme, sanoo Viking Linen toimitusjohtaja Jan Hanses.

M/S Gabriellalla on kunnianhimoinen ravintolatarjonta ja laaja hyttivalikoima. Aluksella on tarjolla useita hyttikategorioita, kaikkea Ville Viking -perhehyteistä omalla parvekkeella varustettuihin luksushytteihin kannella 11.

Turvallista matkustamista

Matkailuala on yksi covid19-pandemian kovimmin kohtelemista aloista. Matkailuelinkeino on sopinut yhteisistä turvallisuusrutiineista, jotka mahdollistavat turvallisen matkustamisen. Turvallisuusrutiinit on esitetty eri maiden viranomaisille, ja ne on johdettu varustamoiden omista turvallisuusjärjestelmistä, aluksista, terminaaleista sekä tämänhetkisistä matkareiteistä. Viking Linelle turvallisuus on aina kaikkein tärkeintä, myös käynnissä olevan pandemian aikana. Jotta matkustaminen olisi mahdollisimman turvallista, olemme ryhtyneet seuraaviin toimenpiteisiin:

• Otamme tällä hetkellä lähdöille vajaan puolet normaalista matkustajamäärästä. Siten varmistamme, että matkustajien välillä voidaan pitää turvavälit.

• Rajoitamme ja valvomme kaikkia matkustajavirtoja terminaaleissa sekä laivaan siirryttäessä ja sieltä poistuttaessa.

• Olemme lisänneet ja tehostaneet siivousrutiineja ja tarjoamme käsidesiä kaikkien matkustajiemme käyttöön.

• Muistutamme säännöllisesti etäisyyden pitämisestä sekä siitä, että on tärkeää pestä kädet usein ja oikein.

• Rajoitamme asiakasmääriä ravintoloissa ja myymälöissä. Voit ostaa myös take away -annoksia tai tilata huonepalvelun hyttiisi.

• Tarjonta laivalla sopeutetaan vallitsevaan tilanteeseen. Meillä on ohjelmaa sekä aikuisille että lapsille, mutta valitettavasti pallomeri ei ole käytössä hygieniasyistä. Tarjoamme spa-palveluita, mutta muuten saunaosastot ovat kiinni.

• Lähtöselvitystiskit, informaatiotiskit ja kassat on suojattu pleksilasilla.
    • Suosittelemme korttimaksua käteisen käsittelyn vähentämiseksi.

Lisätietoa:

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja, Corporate Communications, Viking Line Abp, johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö, Marketing Communications, christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 5242

- Yhtiömme juuret ovat Ahvenanmaalla, ja toimintaa leimaa vielä nykyäänkin todellinen rakkaus mereen ja luontoon, joiden keskellä yhtiön perustaja kasvoi. Täällä ollaan aina Itämeren ympäröimänä. Olemme iloisia saadessamme toivottaa suomalaiset matkustajamme tervetulleiksi omaan kesäparatiisiimme.
Jan Hanses, Viking Linen toimitusjohtaja