Viking Gloryn nimikkoriipus syntyi kierrätyskullasta laivan kotisatamassa

Ahvenanmaalainen kultaseppä Maria Karlström muotoili Viking Glorylle kastajaisia varten oman nimikkoriipuksen. Merten tyrskyjä ja majakan loistetta kuvastavan käsin tehdyn kultakorun sai perinteiden mukaisesti ensimmäisenä kaulalleen laivan kummi Isabel Lennse. Glory-riipus on hopeisena myynnissä uudella laivalla.

Laivan kastajaisiin liittyy ikivanha perinne: uuden laivan kummi saa sekä varustamolta että telakalta muistoksi korulahjan. Viking Gloryn kastaneelle ruotsalaiselle Isabel Lennselle Viking Line lahjoitti kultaisen Glory-riipuksen, jonka uniikki muotoilu vie ajatukset merenkulkuun ja Itämeren saaristomaisemiin. Kummikorun voi ostaa Viking Glorylta kierrätetystä sterling-hopeasta valmistettuna versiona.

Glory-riipukset syntyvät käsityönä Viking Gloryn kotisatamassa, Maarianhaminassa. Käsityöläisten suosimassa Merikorttelissa Guldviva-ateljeetaan pitää kultaseppä Maria Karlström, jonka käsialaa oli myös Viking Gracen kummille vuonna 2013 luovutettu valkokultariipus.

”Viking Glorylle halusin luoda korun, joka ilmentää merellisyyttä ajattomalla, hienostuneella tavalla. Glory-riipuksessa yhdistyvät perinteiset kultaseppätaidot ja moderni muotokieli. Kummikorun punakultaisessa kehyksessä toistuu merenkulun symboli, köysi. Sen sisällä tyrskyävät valkokultaiset vaahtopäät. Aallonharjalla säkenöi briljantti. Kun kiveen osuu valo, muistuttaa se horisontissa siintävää majakkaa, joka on kautta aikojen kertonut merenkulkijoille, että pian saavutaan turvallisesti satamaan”, Maria Karlström kertoo.

Glory-kummikorun valmistuksessa ympäristöarvot ovat olleet tärkeitä. Korun ketju ja riipus ovat kierrätettyä, ahvenanmaalaista 18 karaatin puna- ja valkokultaa. Briljantti on hiottu ruotsalaisen Diamanter Edwardson -timanttitalon ympäristösertifioidusta, arktisesta 0.12 karaatin ECOnatural-timantista.

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja
johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö,

christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

”Viking Glorylle halusin luoda korun, joka ilmentää merellisyyttä ajattomalla, hienostuneella tavalla. Glory-riipuksessa yhdistyvät perinteiset kultaseppätaidot ja moderni muotokieli. Kummikorun punakultaisessa kehyksessä toistuu merenkulun symboli, köysi. Sen sisällä tyrskyävät valkokultaiset vaahtopäät. Aallonharjalla säkenöi briljantti. Kun kiveen osuu valo, muistuttaa se horisontissa siintävää majakkaa, joka on kautta aikojen kertonut merenkulkijoille, että pian saavutaan turvallisesti satamaan.”
Maria Karlström, Guldviva-ateljeensa kultaseppä