Viking Line Abp:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset 2023

Viking Line Abp          YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET            27.4.2023, klo. 13.30

Viking Line Abp:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset 2023

Viking Line Abp:n varsinainen yhtiökokous pidettiin tänään 27. huhtikuuta 2023 kello 12.00 Maarianhaminassa. Kokous vahvisti emoyhtiön tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen, sekä hyväksyi hallituksen osingonjakoehdotuksen, että osinkona jaetaan 0,40 euroa osakkeelta tilikaudelta 1.1.–31.12.2022 ja että osingonjaon täsmäytyspäivä on 2. toukokuuta 2023 ja osingon maksupäivä on 9. toukokuuta 2023.

Kokous myönsi hallitukselle ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Hallituksen jäsenten palkkiot säilyvät ennallaan ja yhtiön palkitsemisraportti hyväksytiin.

Hallituksen jäsenet Ben Lundqvist, Nils-Erik Eklund ja Lars G. Nordström olivat ennen yhtiökokousta ilmoittaneet, etteivät he ole käytettävissä uudelleenvalittavaksi.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen (nimityskomitean ominaisuudessa) ehdotuksen hallitukseksi, ja varsinaisiksi jäseniksi valittiin: Jakob Johansson, puheenjohtaja, Christina Dahlblom, Ulrika Danielsson, Stefan Lundqvist, Andreas Remmer, Gert Sviberg ja Peter Wiklöf. Varajäseniksi valittiin Tomas Lindholm, Casper Lundqvist ja Fredrik Vojbacke.

Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin uudelleen tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy (vastuullisena tilintarkastajana KHT Martin Grandell).

VIKING LINE ABP

Jan Hanses