Viking Line ja Ahvenanmaa kutsuvat Sadonkorjuujuhlille

Ahvenanmaan syksyn kohokohta ovat 18.‒20. syyskuuta järjestettävät Sadonkorjuujuhlat. Ahvenanmaan maaseutu tarjoaa silloin parastaan, ja kävijöillä on upea mahdollisuus vierailla tiloilla, tutustua maaseudun elämään ja maistella paikallisten tuottajien tuoreita herkkuja. Viking Line kutsuu saarivaltakunnan syksyyn järjestämällä Sadonkorjuuristeilyn Helsingistä 18.9.2020 M/S Gabriellalla.

Juhlat alkavat jo Gabriellalla

Helsingistä lähtevä risteily on mukavin tapa matkustaa Sadonkorjuujuhlille. Juhlat alkavat jo laivalla, jonne on katettu syysbuffet. Tarjolla on myös teeman mukainen à la carte -menu. Tax-free-myymälässä on paljon uusia tuotteita ja matkan varrella saadaan nauttia kotimaisesta, saaristoteemaisesta viihteestä. Sadonkorjuujuhlista saa eniten irti, kun ottaa oman auton mukaan matkalle.  Silloin voi tutustua Ahvenanmaan maaseutuun omin päin ja omien toiveidensa mukaan. Auton voi myös pysäköidä laivalle. Ilman autoa matkustaville tarjolla on opastettu kiertoajelu. Bussi pysähtyy useilla tiloilla.

Viking Linen juuret ovat Ahvenanmaalla. Yhtiömme perustajien rakkaus merta ja luontoa kohtaan leimaa edelleen toimintaamme.   Sadonkorjuujuhlat ovat erinomainen esimerkki Ahvenanmaalle ominaisesta saaristolaishengestä ja luovasta oma-aloitteisuudesta. Olemme erityisen iloisia voidessamme toivottaa mannersuomalaiset matkustajat tervetulleiksi saaristolaisparatiisiimme juuri viikonloppuna, jolloin maakunta tarjoaa parastaan, kertoo Jan Hanses, Viking Linen toimitusjohtaja.

M/S Gabriella lähtee Helsingistä 18.9. kello 16.30 ja saapuu Maarianhaminaan 19.9. kello 09.00. Paluulähtö Maarianhaminasta on 19.9. kello 19.00. Laiva on takaisin Helsingissä 20.9. kello 15.15.

Sadonkorjuujuhlat 2020 – nautinto kaikille aisteille!

Syyskuu on Ahvenanmaan maaseudulla kiireistä sadonkorjuuaikaa. Pitkän kasvukauden antimet ovat silloin tuoreimmillaan ja runsaimmillaan. Ihmiset ovat hyväntuulisia ja ilmassa on syksyn tuoksu – sekoitus heinää, villaa, navettaa, omenaa, uunituoreita leipomuksia ja hunajaa. Myyntikojut notkuvat vihanneksia, värikkäitä käsitöitä, viljelykasveja, hedelmiä, leivonnaisia sekä ruoka-annoksia ja juomia. Sadonkorjuujuhlien ruokatarjonta on lähiruokaa parhaimmillaan, lähellä kasvaneista kauden raaka-aineista paikan päällä valmistettua. Perheen pienimmät saavat tavata eläimiä maatiloilla. VINKKI: Kannattaa ajaa tilalta toiselle, tutustua ahvenanmaalaisiin erikoisuuksiin ja tavata tuottajia. Paikalliset sesonkiherkut ovat mitä parhaimpia tuliaisia ja täydennyksiä talven ruokavarastoon.

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö, Marketing Communications
christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 5242

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja, Corporate Communications
johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00

- Viking Linen juuret ovat Ahvenanmaalla. Yhtiömme perustajien rakkaus merta ja luontoa kohtaan leimaa edelleen toimintaamme. Sadonkorjuujuhlat ovat erinomainen esimerkki Ahvenanmaalle ominaisesta saaristolaishengestä ja luovasta oma-aloitteisuudesta. Olemme erityisen iloisia voidessamme toivottaa mannersuomalaiset matkustajat tervetulleiksi saaristolaisparatiisiimme juuri viikonloppuna, jolloin maakunta tarjoaa parastaan.
Jan Hanses, Viking Linen toimitusjohtaja