Viking Line lisää liikennöintiä Helsinki – Tukholma -reitillä – M/S Amorella siirtyy reitille

Viking Linen uusi matkustaja-alus M/S Viking Glory aloittaa liikennöinnin Turku – Ahvenanmaa – Tukholma -reitillä 1. maaliskuuta ja korvaa uskollisen M/S Amorellan. Amorella siirtyy liikennöimään Helsingin ja Tukholman väliä 1. huhtikuuta lähtien. Tämän jälkeen Viking Linella on kaksi alusta tällä reitillä.

M/S Amorella joka on uskollisesti liikennöinyt Turun linjaa, aloittaa liikennöinnin M/S Gabriellan parina. Tämä tuo säännöllisyyttä aikatauluun ja enemmän valinnan varaa, niin rahdille kuin matkustajille.

-          Amorellan aloittaessa liikennöinnin Helsingin ja Tukholman välillä, voimme jälleen tarjota säännöllisen jokapäiväisen aikataulun matkustajillemme ja rahtiasiakkaillemme. Amorella, joka on Gabriellan sisaralus, on hieno ja arvostettu alus, joten olemme iloisia voidessamme siirtää hänet reitille, jolla on tarvetta lisäkapasiteetille. Aluksen myynti on ollut suunnitelmissamme mutta se ei ole vielä toteutunut ja siksi päädyimme tällaiseen ratkaisuun. Päätöstä tukee sekä matkustajiemme että rahtiasiakkaidemme tämän hetkinen nouseva kysyntä kahden pääkaupungin välisessä liikenteessä, sanoo Jan Hanses, Viking Linen toimitusjohtaja.

Aikataulu:

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja

johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö,

christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

- Tavoitteemme on edelleen myydä Amorella mutta optimoidaksemme tonnistoamme tehokkaasti, siirrämme aluksen Helsingin ja Tukholman väliseen liikenteeseen. Amorella, joka on sisaralus Gabriellalle, on hieno ja arvostettu alus.
Jan Hanses, Viking Linen toimitusjohtaja