Viking Line myy m/s Amorellan

Viking Line Abp SISÄPIIRITIETO 05.08.2022, kl. 10.00

M/S Amorellan myynti

Viking Line pääsi eilen 4. elokuuta 2022 Corsica Ferries SAS:n kanssa sopimukseen M/S Amorellan myynnistä. Suunnitelman mukaan kauppa saadaan päätökseen ja alus toimitetaan lokakuun 2022 aikana.

M/S Amorellan myynnistä Viking Gloryn toimittamisen jälkeen osana varustamon laivaston uudistamista on päätetty jo aikaisemmin, ja se vahvistaa edelleen yhtiön taloudellista asemaa ja maksuvalmiutta. Kokonaiskauppahinta on 19,1 miljoonaa euroa. Aluksen kirjanpitoarvo 30.kesäkuuta 2022 oli 3,2 miljoona euroa.

Tällä hetkellä tavoitteena on tarjota Amorellan vakituiselle henkilökunnalle töitä varustamon muilla aluksilla.

Toimitusjohtaja Jan Hanses kommentoi: ”Viking Linella vuodesta 1988 liikennöinyt Amorella kuuluu varustamon laivaston uskollisiin palvelijoihin. Alus on toiminut tukipilarina ylläpitämässä säännöllistä liikennettä varustamon ydinreitillä Turun, Ahvenanmaan ja Tukholman välillä. Henkilökunnan panos ja sitoutuminen vuosien aikana ovat olleet ratkaisevia aluksen liikenteelle. Päätös ei merkitse, että luovumme Helsinki – Tukholma välisestä reitistä, vaan jatkamme liikennöintiä yhdellä aluksella talven aikana ja arvioimme strategisia vaihtoehtoja liikenteen jatkamiselle.”

Viking Line Abp

Jan Hanses