Viking Line Suomen kolmanneksi vastuullisin yritys koronakriisin aikana

Viking Line sai asiakkailta kiitosta vastuullisuustoimistaan koronakriisin aikana Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa, jossa selvitettiin suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta. Viking Line arvioitiin kolmanneksi vastuullisimmaksi yritykseksi heti Aurinkomatkojen ja Mehiläisen jälkeen.

Kärkisija tutkimuksessa on vahvistus sille, että Viking Line on huolehtinut asiakkaistaan ja kantanut yhteiskuntavastuuta pandemian aikana.

- Turvallisuus ja vastuullisuus ovat meille erittäin tärkeitä asioita, niin asiakkaidemme kuin työntekijöidemme kannalta. Olemme jo pitkään tehneet työtä infektioriskien ja tartuntatautien ehkäisemiseksi, ja pandemian myötä tehostimme toimiamme. Olemme iloisia siitä, että vastuullisuustekomme näkyvät myös asiakkaillemme ja sijoituimme näin korkealle Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa. Kiitos tästä kuuluu tietenkin koko henkilökunnallemme niin punaisilla laivoilla kuin toimistoillamme. Vaikeista ajoista huolimatta olemme onnistuneet yhdessä, sanoo Viking Linen toimitusjohtaja Jan Hanses.

Yksi konkreettinen todiste yrityksen mittavista turvallisuutta lisäävistä toimenpiteistä on Viking Linelle ensimmäisenä varustamona maailmassa myönnetty luokituslaitos Det Norske Veritas Germanischer Lloydin (DNV GL) My Care -menetelmän mukainen verifiointi. Verifiointi koskee yhtiön kaikkia seitsemää alusta sekä toimintoja kuudessa terminaalissa ja vahvistaa Viking Linen kykyä hallita ja ehkäistä infektioriskejä.

Asiakkuusindeksi-tutkimus on julkaistu Suomessa joka vuosi vuodesta 2009 lähtien. Tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta. Tänä vuonna yrityksiä oli mukana 56 ja vastaajina yli 3500 asiakasta, vähintään 116 per yritys.

Lisätietoa tutkimuksesta Asiakasmarkkinointiliitto ry:n verkkosivuilta: https://www.asml.fi/asiakkuusindeksi-2020-tutkimus-tulokset/

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja, Corporate Communications, Viking Line Abp, johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö, Marketing Communications, christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 5242

- Turvallisuus ja vastuullisuus ovat meille erittäin tärkeitä asioita, niin asiakkaidemme kuin työntekijöidemme kannalta. Olemme jo pitkään tehneet työtä infektioriskien ja tartuntatautien ehkäisemiseksi, ja pandemian myötä tehostimme toimiamme. Olemme iloisia siitä, että vastuullisuustekomme näkyvät myös asiakkaillemme ja sijoituimme näin korkealle Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksessa. Kiitos tästä kuuluu tietenkin koko henkilökunnallemme niin punaisilla laivoilla kuin toimistoillamme. Vaikeista ajoista huolimatta olemme onnistuneet yhdessä.
Viking Linen toimitusjohtaja Jan Hanses.