Viking Line tuplaa Tallinnan kapasiteettinsa kesällä – Cinderella ja Gabriella liittyvät XPRS:n rinnalle

Reilusti yli puolen miljoonan suomalaisen laivamatkustajan odotetaan suuntaavan ensi kesänä lomanviettoon Viroon. Viking Line vastaa kysyntään tuplaamalla Viron-reittinsä kapasiteetin ennätyspitkäksi ajaksi Viking Cinderellan ja Viking Gabriellan lisälähtöjen voimin. Erityisesti automatkustajien kannattaa varata matkansa hyvissä ajoin sujuvan lomallelähdön varmistamiseksi.

Visit Estonia ennakoi, että ainakin 670 000 suomalaista laivamatkustajaa suuntaa tulevana kesänä Viroon. Tallinnan rinnalla paikkansa lomalaisten suosikkikohteina ovat lunastaneet Viron kesäpääkaupunki Pärnu ja Euroopan tämän vuoden kulttuuripääkaupunki Tartto. Kokeneet Viron-matkaajat puolestaan hakevat uusia elämyksiä historiallaan ja luonnollaan hurmaavilta saarilta tai Pohjois-Viron moni-ilmeisistä kylistä ja kaupungeista.

”Odotamme Viron-laivoillemme ennätyskesää. Jo maaliskuussa kaikkien laivayhtiöiden Helsinki–Tallinna-reitin yhteenlaskettu matkustajamäärä oli 20 prosenttia suurempi kuin vuosi sitten”, Viking Linen kaupallinen johtaja Minna Tuorila kertoo.

Kovaan kysyntään vastatakseen Viking Line tarjoaa tuttuun tapaan Helsinki–Tallinna-reitillä lisäkapasiteettia kesän ajan. Punaiset laivat ajavat keskikesällä kolme päivittäistä lähtöä Helsingistä Tallinnaan, kun tutun Viking XPRS:n lisäksi väliä liikennöivät vuoropäivin Viking Gabriella ja maaliskuussa Suomeen palannut Viking Cinderella. Perjantaisin lähtöjä on neljä. Lisävuorot lähes tuplaavat Viking Linen kapasiteetin reitillä 19.6.–11.8.2024, eli lisäkapasiteettia on tarjolla pidempään kuin koskaan ennen.

”Viro on suomalaisten kesälomamatkailijoiden ykköskohde. Lisälähdöillä haluamme taata, että sinne suuntaaville löytyy riittävästi vaihtoehtoja keskikesän vilkkaimpina viikkoina – Tallinnan kautta kulkevat myös pidemmälle Baltiaan ja Eurooppaan jatkavat automatkailijat. Uskomme, että myös laajasti uudistettu Viking Cinderella monipuolisine ravintoloineen ja tasokkaine spa-osastoineen houkuttaa ihmisiä risteilemään Suomenlahden yli”, Minna Tuorila sanoo.

Viking XPRS suuntaa Katajanokalta kohti Tallinnaa aamupäivisin ja iltaisin, Tukholmasta tulevat Viking Cinderella ja Viking Gabriella vuoropäivin kello 10.30. Perjantaisin Viking XPRS ajaa vielä kolmannen vuoron. Kaikille kolmelle laivalle voi varata niin reittimatkoja, risteilyjä kuin autopaikkojakin.

”Yhä useampi varaa nykyisin matkan aivan viime tipassa. Viime kesänä jouduimme kuitenkin myymään ei-oota mattimyöhäisille, ja etenkin autopaikat varataan hyvissä ajoin. Jos siis haluaa varmistaa paikan tietylle päivälle ja etenkin lähdölle, kannattaa olla ajoissa liikkeellä.”

Helsinki–Tallinna-aikataulu 19.6.–11.8.2024

Lähtö                                               Saapuminen   Päivä                                               Alus

07.45                                               10.00                                               pe                                                     Viking XPRS

10.30                                               13.15                                               ma–su                                             Viking Cinderella/Gabriella

11.30                                               14.00                                               ma–to, la–su                                    Viking XPRS

14.15                                               16.30                                               pe                                                     Viking XPRS

19.00                                               21.30                                               su                                                     Viking XPRS

21.00                                               23.30                                               pe                                                     Viking XPRS

21.15                                               23.30                                               ma–to, la                                           Viking XPRS

Minna Tuorila, kaupallinen johtaja

minna.tuorila@vikingline.com, puh. +358 50 301 4133

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja
johanna.boijer@vikingline.com, puh.

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö
christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

”Odotamme Viron-laivoillemme ennätyskesää. Jo maaliskuussa kaikkien laivayhtiöiden Helsinki–Tallinna-reitin yhteenlaskettu matkustajamäärä oli 20 prosenttia suurempi kuin vuosi sitten.”
Minna Tuorila, Viking Linen kaupallinen johtaja
”Viro on suomalaisten kesälomamatkailijoiden ykköskohde. Lisälähdöillä haluamme taata, että sinne suuntaaville löytyy riittävästi vaihtoehtoja keskikesän vilkkaimpina viikkoina – Tallinnan kautta kulkevat myös pidemmälle Baltiaan ja Eurooppaan jatkavat automatkailijat. Uskomme, että myös laajasti uudistettu Viking Cinderella monipuolisine ravintoloineen ja tasokkaine spa-osastoineen houkuttaa ihmisiä risteilemään Suomenlahden yli.”
Minna Tuorila, Viking Linen kaupallinen johtaja