Viking Linen asiakaskokemus on tutkitusti matkailualan paras

Viking Line tarjoaa matkailualan parhaan asiakaskokemuksen, kertoo ASML:n tuore Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimus. Kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden yritysten joukossa Viking Line nousee asiakkuuskokemuksellaan 5. sijalle.

Viking Line nousi asiakaskokemuksellaan matkailualan ykkössijalle Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) tuoreessa Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa*. Kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden 55 yrityksen joukossa Viking Linen tarjoama asiakaskokemus oli sijalla viisi.

”Punaiset laivat ovat osa Itämeren maisemaa. Meillä on ystäviä useassa sukupolvessa, ja olemme kuljettaneet kuuden vuosikymmenen aikana yli 200 miljoonaa matkustajaa. Viimeiset puolitoista vuotta ovat olleet matkailualalle ja työntekijöillemme karmivaa aikaa. Juuri nyt tämä upea sijoitus tuntuukin meistä kaikista erityisen hyvältä. Palvelu on ihmisten kohtaamista ja huomioimista niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Kiitos upeasta tuloksesta kuuluu kaikille työntekijöillemme niin merellä kuin maissa”, Viking Linen markkinoinnista vastaava Ninna Suominen sanoo.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus yritysten tarjoamasta asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 3 764 suomalaista kuluttaja-asiakasta, jotka arvioivat 55 yritystä. Matkailualalta mukana oli 13 yritystä.

”Tutkimuksessa nousi esiin, että matkailuun on pandemian aikana syntynyt patoutunutta kysyntää. Parhaaksi arvioitu asiakaskokemus antaa meille hienon lähtökohdan toivottaa jälleen kanta-asiakkaamme ja muut matkustajat takaisin risteilyille ja reittimatkoille.”

Viking Linen asiakaslupaus on Hintansa arvoisin Itämerellä. Ensi vuoden maaliskuussa Turku–Tukholma-reitillä aloittaa upouusi Viking Glory, jolle on jo tehty kymmeniä tuhansia varauksia.

”Haluamme aina ylittää asiakkaidemme odotukset ja tarjota eniten vastinetta rahalle. Yhdessä Viking Gracen kanssa Glory nostaa Turun tarjontamme aivan uudelle tasolle.”

*ASML:n Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimus:
www.asml.fi/asiakkuusindeksi-2021-turkimus-korona-myllasi-asiakaskokemusta-ja-patoutti-kysyntaa/

Ninna Suominen, Head of Marketing & Online Sales, Nordic
ninna.suominen@vikingline.com, +358 9 123 51

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö
christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

Johanna Boijer-Svahnström, tiedotusjohtaja
johanna.boijer@vikingline.com, puh.

”Punaiset laivat ovat osa Itämeren maisemaa. Meillä on ystäviä useassa sukupolvessa, ja olemme kuljettaneet kuuden vuosikymmenen aikana yli 200 miljoonaa matkustajaa. Viimeiset puolitoista vuotta ovat olleet matkailualalle ja työntekijöillemme karmivaa aikaa. Juuri nyt tämä upea sijoitus tuntuukin meistä kaikista erityisen hyvältä. Palvelu on ihmisten kohtaamista ja huomioimista niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Kiitos upeasta tuloksesta kuuluu kaikille työntekijöillemme niin merellä kuin maissa.”
Ninna Suominen, Viking Linen markkinoinnista vastaava