Viking Linen joulupöytä on Pohjolan makujen juhla

Viking Linen keittiömestarien ja Ruotsin kokkimaajoukkueen yhdessä suunnittelemassa joulumenussa maistuvat perinteiset ja puhtaat pohjoismaiset maut. Klassisten jouluherkkujen ja kasvisvaihtoehtojen lisäksi tarjolle on haluttu tuoda myös uudenlaisia, skandinaavisella ripauksella ryyditettyjä jouluisia makuelämyksiä. Joulubuffet on katettuna Punaisilla laivoilla 17.11.–26.12.2017.

Jouluruuat ovat tärkeä osa matkustajien risteilyelämystä. Laivoille tullaan juhlimaan ja herkuttelemaan. Viking Line on jo pitkään panostanut joulupöydän suunnitteluun ja valikoimaan, sillä matkustajat arvostavat laadukkaita makuelämyksiä joulun aikaan aivan erityisen paljon. Joulupöydän suunnittelija valitaan huolella, ja tänä vuonna joulunakin haluttiin jatkaa jo syksyllä käynnistettyä pohjoismaisten makujen juhlaa. Näin joulupöydän suunnittelijaksi valikoitui Ruotsin kokkimaajoukkue, joka on yhdessä Viking Linen omien keittiömestareiden kanssa suunnitellut myös paljon kiitosta keränneen syksyn menukokonaisuuden.

Jouluna haluamme aivan erityisesti hemmotella asiakkaitamme ruokaelämyksillä. Joulupöydässä tärkeitä ovat perinteet, mutta myös mahdollisuus yhdistellä tuttuja ruokia ja uusia, raikkaita makuja. Tänä vuonna olemme halunneet nostaa raikkaalla tavalla esiin pohjoismaisia ruokia ja makuja. Tätä samaa filosofiaa jatkamme myös joulupöydässämme, kertoo Viking Linen ravintolapäällikkö Bodil Ståhl.

Viking Linen vuoden 2017 joulupöydästä löytyy itse oikeutetusti joulukinkku, mutta myös kattava valikoima kasvisruokavaihtoehtoja. Kalaruokien ystäville on tarjolla perinteisten graavi- ja kylmäsavukalojen sekä muikun- ja siianmädin lisäksi piparjuurella, akvaviitillä ja tyrnillä maustettuja sillejä.

Ruotsin kokkimaajoukkue koostuu ruotsalaisissa huippuravintoloissa työskentevistä kokeista ja kondiittoreista. Kaksitoistahenkinen tiimi tähtää kapteeninsa Fredrik Anderssonin johdolla seuraavaksi kansainvälisiin Culinary World Cup 2018 ja Culinary Olympics 2020 -kilpailuihin.

Christa Grönlund

Communications Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Johanna Boijer-Svahnström

Vice President, Corporate Communications

358 18 270 00 johanna.boijer@vikingline.com

Bodil Ståhl,

Restaurant Manager

bodil.stahl@vikingline.com, +358 9 12351

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

– Jouluna haluamme aivan erityisesti hemmotella asiakkaitamme ruokaelämyksillä. Joulupöydässä tärkeitä ovat perinteet, mutta myös mahdollisuus yhdistellä tuttuja ruokia ja uusia, raikkaita makuja. Tänä vuonna olemme halunneet nostaa raikkaalla tavalla esiin pohjoismaisia ruokia ja makuja. Tätä samaa filosofiaa jatkamme myös joulupöydässämme.
Bodil Ståhl, Viking Line Restaurant Manager