• Vincit Oyj/

Sisäpiiritieto: Vincit käynnistää muutosneuvottelut yhtiön uusiutumisen ja kilpailukyvyn turvaamiseksi

Yhtiötiedote, Sisäpiiritieto, 11.10.2023 kello 9:00

Vincit käynnistää muutosneuvottelut kaikissa Suomen yhtiöissä, poislukien Vincit Solutions Oy. Neuvottelujen tavoitteena on sopeuttaa yhtiön toimintaa vastaamaan muuttunutta toimintaympäristöä, parantaa kilpailukykyä sekä tukea strategian mukaisen kannattavuuden saavuttamista. Toimintojen tehostamisella yhtiö tähtää kolmen miljoonan euron säästöihin vuodelle 2024.Osana säästötavoitetta Vincit tarkastelee kannattavuutta parantavia toimia myös muissa maissa.

Yleinen markkinatilanteen heikkeneminen näkyy hiipuneena asiakaskysyntänä, yritysten vähentyneenä halukkuutena käynnistää uusia investointihankkeita ja voimakkaasti lisääntyneenä hintakilpailuna.

Vincitin toimitusjohtaja Julius Manni: “Markkinamurros etenkin Vincitin perinteisen osaamisalueen eli räätälöidyn ohjelmistokehityksen osalta on ollut poikkeuksellisen nopeaa. Tarkan harkinnan jälkeen olemme päätyneet vaikeaan päätökseen aloittaa muutosneuvottelut turvataksemme yhtiön uusiutumiskyvyn. Haastavassa markkinatilanteessa viemme strategiaamme määrätietoisesti eteenpäin ja jatkamme Vincitin uudistamista entistä asiakaskeskeisemmäksi transformaatiokumppaniksi.”

Henkilöstön vähennystarpeen arvioidaan olevan enimmillään 60 henkilöä. Kilpailukyvyn parantamiseksi Vincit suunnittelee samanaikaisesti myös uusia tehtäväkokonaisuuksia. Tavoitteena on, että mahdollisimman monelle irtisanomisuhan alaiselle työntekijälle pystyttäisiin tarjoamaan uutta työtehtävää.

Vincit viestii työntekijöilleen tilanteesta avoimesti koko neuvotteluprosessin  ajan ja tiedottaa lopputuloksesta neuvotteluiden päätyttyä.

Muutosneuvottelut eivät vaikuta Vincitin ohjeistukseen vuoden 2023 liikevaihdosta ja suhteellisesta kannattavuudesta.

Hyväksytty neuvonantaja: Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puhelin: 050 520 4098