Viope päätti toisen rahoituskierroksensa

Report this content

Viope päätti toisen rahoituskierroksensa Sitra, Indekon ja kaksi yksityishenkilöä sijoittajina Ohjelmoinnin verkko-opetusvälineiden kehittämiseen erikoistunut Viope Solutions Oy sai toistamiseen rahoittajien tuen taakseen. Sitra, Innofinance Oy:n hallinnoima rahasto Indekon Oy sekä kaksi yksityissijoittajaa ovat myöntäneet Viopelle pääomarahoitusta. Lisärahoitus tukee Viopen kasvutavoitteita. Rahoittajat tuovat myös merkittävän lisäpanoksen yhtiön strategiatyöhön ja hallitustyöskentelyyn. Viopen ensimmäisellä rahoituskierroksella syksyllä 2001 oli mukana Lappeenrannan Seed-konsortio. "Viope on otettu vastaan erittäin positiivisesti Suomen markkinoilla. Alle kahdessa vuodessa olemme saaneet asiakkaiksi merkittävän määrän koulutusorganisaatioita korkeakouluista lukioihin", sanoo Viopen toimitusjohtaja Heikki Turunen ja jatkaa: "Toisen rahoituskierroksemme onnistuminen pääomamarkkinoiden koventuneesta tilanteesta huolimatta osoittaa selkeää luottamusta Viopen liiketoiminnan tulevaisuuden mahdollisuuksiin." "Koska Viopen henkilöstö on kehittänyt Seed-rahoituksella mielenkiintoisen tuotteen ja sille on osoittautunut tarve markkinoilla, Indekon Oy päätti olla mukana myös tällä toisella rahoituskierroksella", toteaa sijoitusjohtaja Juha Turunen Innofinance Oy:stä. "Viopen strategia keskittyä ohjelmoinnin opetuksen välineisiin ja kehittää niihin edistyksellisiä piirteitä sekä yhtiön ensimmäisten tuotteiden korkea laatu antavat vahvan pohjan yhtiön jatkolle", toteaa toinen yksityissijoittajista, tietotekniikka-alan kokenut tekijä Juhani Luukkonen. Hyviä oppimistuloksia ohjelmoinnin verkko-opetusvälineillä Viope Solutions Oy tuottaa ja tarjoaa korkeatasoisia ohjelmoinnin verkko- opetusvälineitä yliopistojen, ammattikorkeakoulujen, perus- ja toisen asteen oppilaitosten ja yritysten käyttöön. Viopen verkko-opetusvälineet ovat rakentuneet ohjelmointitehtävien tarkastus- ja palauteominaisuuden ympärille, joka erottaa yhtiön tuotteet muista markkinoilla olevista. Automaattinen tarkastusjärjestelmä antaa opiskelijan omalla äidinkielellä välittömän palautteen harjoitustehtävistä ja tämä parantaa todistetusti* oppimistuloksia. Oppilasmäärien yhä kasvaessa ja opettajien resurssien vähetessä kustannustehokkaan, automaattisen tarkastusjärjestelmän merkitys kasvaa entisestään. Voimakkaasti kasvavat markkinat IDC:n ja Merrill&Lynchin arvioiden mukaan verkko-oppimissovellusten Euroopan markkinat olivat 1 500 miljoonan euron suuruiset vuonna 2002 ja niiden oletetaan kasvavan 60-70 prosentin vuosivauhdilla. Lähes 80 prosenttia markkinoiden arvosta tuli IT-koulutuksesta. Viopen tavoitteena on olla merkittävä ohjelmoinnin verkko-opetusvälineiden toimittaja Euroopassa viiden vuoden sisällä. Lisätietoja Viope Solutions Oy Toimitusjohtaja Heikki Turunen Puhelin 040 567 2536 Sähköpostiosoite heikki.turunen@viope.com www.viope.com *Ala-Outinen, Kaarna & Vihtonen (2001): Computer supported learning environment for C programming language Taustatietoa Viope Solutions Oy tuottaa ja tarjoaa ohjelmoinnin verkko- opetusvälineitä yliopistoille, ammattikorkeakouluille, perus- ja toisen asteen oppilaitoksille ja yrityksille. Yhtiö on perustettu keväällä 2001. Pääomasijoittajat omistavat noin 30 prosenttia, yksityissijoittajat 3 prosenttia ja henkilöstö 67 prosenttia yhtiöstä. Yhtiössä on 8 työntekijää Lappeenrannassa ja Helsingissä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030305BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030305BIT00290/wkr0002.pdf