”Klobben” Ahvenanmaalla on yksi 100 hyvää Suomesta -tuotteesta

Valtioneuvoston kanslia valitsi 6. helmikuuta 2017 ”Klobbenin” kokoussaaren ehdokkaaksi 100 hyvää Suomesta -kilpailuun. Pienyrityksille suunnatussa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden kumppanuusohjelmassa haettiin Suomi 100 -tuotteita ja palvelua 202 ehdokkaan joukosta.

-Visit Åland iloitsee Klobbenin pääsystä 100 hyvää Suomesta -tuotteiden joukkoon sekä äänestyskilpailun tuloksesta. Kotisivuilla 100hyvaasuomesta.fi 15. helmikuuta järjestetyssä yleisöäänestyksessä Klobben ylitti kaikki odotukset ja sai peräti kahdeksanneksi eniten ääniä, toteaa Annica Grönlund, Visit Ålandin pr- ja mediavastaava.

Kilpailuun osallistuneet tuotteet ja palvelut saavat oikeuden käyttää Suomi 100 -logoa maaliskuusta 2017 lähtien, jolloin kilpailun yritysten kanssa solmitaan yhteistyösopimus maaliskuussa 2017. Yrityksen on oltava sitoutunut Sitoumus 2050 -sopimukseen ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Hallinnollinen assistentti Susanne Sjöblom, 100 hyvää Suomesta -hanke, valtioneuvoston kanslia susanne.sjoblom@vnk.fi

Valtioneuvoston kanslia

suomi100yritysinfo@vnk.fi