• Visit Maldives/

Malediivien presidentti Dr. Muizzu osallistuu neljänteenkansainväliseen “Small Island Developing States “-konferenssiin

Report this content

Malediivien presidentti Dr. Mohammed Muizzu osallistuu neljänteen kansainväliseen Small Island Developing States -konferenssiin. SIDS4 järjestetään 27.–30. toukokuuta 2024 St. Johnin kaupungissa ,Antigua and Barbudan saarivaltiossa. Tämän vuoden konferenssin teema on "Kurssin määritys kohti kestävää vaurautta", ja siinä käsitellään erilaisia kehityshaasteita, joita pienet kehittyvät saarivaltiot kohtaavat.

Small Island Developing States (SIDS) tunnustettiin erilliseksi ryhmäksi kehitysmaita, joilla on erityisiä sosiaalisia, taloudellisia ja ympäristöllisiä haavoittuvuuksia Yhdistyneiden kansakuntien (YK) ympäristö- ja kehityskonferenssissa (UNCED), tunnetaan myös nimellä Earth Summit, joka pidettiin kesäkuussa 1992 Rio de Janeirossa, Brasiliassa. Saarivaltiot tunnustettiin virallisesti erityistapauksiksi sekä ympäristön että kehityksen kannalta YK:ssa ja SIDS-ohjelma perustettiin. Tällä hetkellä  SIDS koostuu erillisestä ryhmästä jossa on 37 YK:n jäsenvaltiota ja 20 YK:n alueellisten komissioiden liitännäisjäsentä, jotka ovat jakautuneet kolmeen maantieteelliseen alueeseen.

Hänen Ylhäisyytensä Presidentti Dr. Mohammed Muizzu osallistuu vuorovaikutteiseen keskusteluun teemalla "SIDS-talouksien elvyttäminen nopeutetun ja kestävän kasvun saavuttamiseksi" yhdessä Suomen Eurooppa- ja omistajaohjausministerin Anders Adlercreutzin kanssa. Malediivien ulkoministeri Zameer lausuu päätössanat Private Sector Roundtable - keskustelussa 28. toukokuuta 2024, kun taas Ympäristöministeri Thoriq sekä Asuntoministeri Haidar pitävät puheenvuorot vuorovaikutteisissa keskusteluissa. Sekä Ympäristöministeri että Asuntoministeri osallistuvat myös useisiin oheistapahtumiin.

Suurin osa SIDS-jäsenvaltioista ovat riippuvaisia matkailuteollisuudesta pääasiallisena taloudellisena tukipilarina sekä työllistymismahdollisuuksina ja valuuttatuloina. SIDS4-konferenssissa käydään merkittäviä keskusteluja strategioista, joilla lievennetään matkailun haitallisia vaikutuksia ja sopeudutaan muuttuviin ilmasto- ja ympäristöolosuhteisiin,sekä  varmistetaan matkailualan kestävyys. Konferenssissa käsitellään kestävän matkailun edistämistä ja strategioita ekoturismiin, matkailutoiminnan hiilijalanjäljen vähentämiseen ja luonnon suojelemiseen samalla, kun houkutellaan turisteja.

TIETOA MMPRC: STA

Maldives Marketing & Public Relations Corporation (MMPRC) on valtion omistama yritys, jonka tehtävänä on edistää Malediiveja matkailukohteena maailmanlaajuisesti "Maldives" -brändin ja "Maldives… The Sunny Side of Life" -sloganin alla. MMPRC markkinoi aktiivisesti Malediiveja keskeisillä maailmanlaajuisilla markkinoilla kokonaisvaltaisella markkinointilähestymistavalla ja on nimennyt PR- ja kauppakumppanit 15 keskeiselle maailmanmarkkinalle. MMPRC:n alaisuudessa Malediivit ovat saaneet valtavaa tunnustusta ja palkintoja kansainvälisellä matkailuareenalla.

MEDIA-YHTEYSTIEDOT
Puhelin: +960 332 3228