Lennä suoraan Välimeren helmeen: Maltalle Kööpenhaminasta vuonna 2025

Scandinavian Airlines (SAS) investoi voimakkaasti Kööpenhaminan Kastrupin lentoasemalle ja aikoo laajentaa reittiverkostoaan 15 uudella kohteella keväällä 2025. Uusien kohteiden joukossa on suora yhteys Maltalle, tarkoittaen että Tanskasta ja Etelä-Ruotsista matkustajat voivat nyt matkustaa Maltalle helposti reilussa kolmessa tunnissa. Uusi reitti tarjoaa loma- ja liikematkustajille käteviä mahdollisuuksia vierailla Maltalla, joka tunnetaan kulttuuristaan, historiastaan sekä aurinkoisesta ja lämpimästä ilmastostaan.

VisitMalta on tyytyväinen uutiseen ja odottaa innolla, että se voi toivottaa tervetulleeksi lisää pohjoismaisia matkailijoita. VisitMalta on iloinen voidessaan toivottaa SAS:n tervetulleeksi Kööpenhamina-Malta reitille kahdella lennolla viikossa, perjantaisin ja maanantaisin, 31. maaliskuuta 2025 alkaen, jolloin Maltalle lentävät tanskalaiset matkailijat voivat valita sekä viikon pituisen oleskelun että lyhyemmän viikonloppuloman nauttiakseen aidosta Välimeren-kokemuksesta Maltan ja Gozon saarilla, sanoo Maltan matkailuviranomaisen toimitusjohtaja Carlo Micallef.

SAS liikennöi reittiä nykyaikaisilla A320neo-koneilla, kahdesti viikossa 31. maaliskuuta 2025 alkaen. Aikataulu on suunniteltu niin, että matkustajat voivat nauttia pitkistä viikonlopuista perjantaista maanantaihin ja mahdollistaa kätevät työmatkat maanantaista perjantaihin. Kööpenhaminasta on hyvät yhteydet muualle Skandinaviaan ja Suomeen.

Malta on SAS:n eteläisin kohde Välimerellä, ja se houkuttelee kävijöitä ympäri vuoden yli 300 aurinkoisella päivällä vuodessa sekä rikkaalla historialla ja kulttuurilla. SAS:n uusi reitti helpottaa sekä vapaa-ajan että liikematkustajien tutustumista Maltan monipuoliseen elämys- ja aktiviteettivalikoimaan, johon kuuluu kaikkea aurinkolomista ja kulttuurielämyksistä konferensseihin ja messuihin.

Kontakt:
Visit Malta i Skandinavien och Finland