Maltan taidebiennaali

Tänä keväänä Malta debytoi kansainvälisessä biennaaliestradilla ensimmäisellä nykytaiteen biennaalillaan, maltabiennale.artilla, joka avasi ovensa 11. maaliskuuta ja jatkuu toukokuun loppuun asti.

Saaren historiallisen ja nykyajan fuusiossa sijaitseva Maltan ensimmäinen biennaali sisältää keskuspaviljongin äskettäin kunnostetussa suurmestarin palatsissa pääkaupungissa Vallettassa, jota täydentävät kansalliset paviljongit ja yksittäiset näyttelyt eri puolilla Maltan perintökohteita sen saaristossa, mukaan lukien Gozon megaliittinen temppelikompleksi, Ġgantija. Nämä historialliset paikat ovat kaukana tavallisista näyttelytiloista; niiden läsnäolo ja historiallinen merkitys ovat keskeisessä asemassa ymmärtämisessä ja kokonaiskokemuksessa, jota biennaali pyrkii esittämään.

Näyttelyssä nähdään uusia ja nousevia taiteilijoita eri puolilta maailmaa, kun he kokoontuvat tutkimaan biennaalin ajatuksia herättäviä teemoja modernista Välimeren identiteetistä. 80 taiteilijaa 23 eri maasta valittiin ilmaisemaan näitä teemoja taiteensa kautta. Sekä uusia että tunnettuja taiteilijoita poimittiin tarkoituksella esittelemään erilaisia ​​näkökulmia.

Vierailijat voivat myös odottaa elävää yleisöohjelmaa, jonka tavoitteena on aktivoida paikallisia yhteisöjä ja lisätä nykytaiteen saatavuutta.

Tämä perinne muuttaa varmasti saaren näkyväksi nykytaiteen keskukseksi maailmanlaajuisesti. Älä anna tämän tilaisuuden mennä ohitsesi – ole paikalla todistamassa Maltan taiteellisen elpymisen alkua ja tule osaksi historiaa.

Lue lisää maltabiennalesta täältä: www.maltabiennale.art

Kontakt:

Visit Malta i Skandinavien och Finland