ABBA THE MUSEUM SAAVUTTANUT ENNÄTYSMÄISEN KÄVIJÄMÄÄRÄN

ABBA The Museumissa on käynyt avajaisvuoden aikana yli 350 000 kävijää. Museo juhlii ennätysmäistä kävijämääräänsä avaamalla uusia näyttelyitä Mamma Mia! -tilassaan 7.5.2014. Avajaispäivänä kaikille ABBAn asuihin pukeutuneille vapaa pääsy.

ABBA The Museum ja Swedish Music Hall of Fame -musiikkitalo juhlistavat 7.5.2014 ensimmäistä toimintavuottaan.

ABBA-museo valittiin Ruotsissa vuoden 2013 kolmen parhaan matkailukohteen joukkoon, ja sen valtaisa suosio näkyy kävijämäärissä - yli 350 000 kävijää avajaisvuoden aikana.

"Tiesimme, että museosta tulisi mielenkiintoinen kohde Djurgårdenissa, kaikkien muiden ympärillämme olevien mahtavien kohteiden joukossa. Emme kuitenkaan osanneet uneksia, että saavuttaisimme näin suuren kävijämäärän näin lyhyessä ajassa, iloitsee ABBA The Museumin toimitusjohtaja Mattias Hansson.

ABBAn tarinaan liittyy olennaisesti ABBAn perinnön jatkuminen upean "Mamma Mia!" -musikaalin muodossa. Sen kantaesitys oli Lontoossa vuonna 1999, ja tänä vuonna vietetään musikaalin 15-vuotisjuhlaa. Mamma Mia! -musikaalin on nähnyt yli 54 miljoonaa katsojaa yli 400 kaupungissa eri puolilla maailmaa, ja se on 9. pisimpään esitetty musikaali Broadwayn historiassa. Mamma Mia! Samanniminen elokuva, jonka pääosissa ovat Meryl Streep ja Pierce Brosnan, on kaikkien aikojen tuottoisin elokuva.

Kunnianosoituksena musikaalin ja elokuvan uskomattomalle menestykselle ABBA The Museum avaa nyt uudet "Mamma Mia!" -näyttelyt, joissa on esillä kolme elokuvassa käytettyä alkuperäistä "Donna ja Dynamot" -asua. Kävijät voivat katsella myös kohtauksen Does Your Mother Know näyttämöä, joka pohjautuu Tukholman esityksen (2005) alkuperäisiin lavasteisiin.

"Monet kävijät ovat kasvaneet aikuisiksi ABBAn rinnalla ja myöhemmin kertoneet ABBAsta lapsilleen Mamma Mia!n avulla," kertoo intendentti Ingmarie Halling. "Nyt kun Mamma Mia! -lavastus on paikoillaan, tuntuu että olemme lisänneet paljon pyydetyn puuttuvan osan kävijöidemme nähtäväksi."

Uusi näyttely avataan 7.5., jolloin juhlitaan museon avajaisten 1-vuotisjuhlaa. Kaikkia kävijöitä kehotetaan pukeutumaan ABBAn asuihin – näin he pääsevät museoon ilmaiseksi!

Lisätietoja:

ABBA the Museum, press@abbathemuseum.com, +46 (0) 73 934 35 05