Kolmårdenin historian suurin investointi avautuu vappuaattona!

Kolmårdenin Safari on uusi ja täysin uniikki kokemus maailmassa. Gondolihissillä safari-puiston vierailijat pääsevät hajuetäisyydelle villieläimistä. Gondolista kuulet leijonien karjunnan, seeprojen kavioden kopinan sekä susien ulvonnan aivan uudella tavalla. Safarikokemus on intensiivisempi kuin koskaan aikaisemmin. Kolmårdenin Safari-puisto on nyt ympäristöystävällinen ja uudistukset on toteutettu eläinten ehdoilla.

”Kuvitelkaa, että pääsette liikkumaan Safarilla villieläinten keskellä meluisan ja puistoa saastuttavan auton sijasta äänettömästi ja ympäristöystävällisesti. Kyseessä on intensiivinen kokemus, jonka aikana on mahdollisuus nähdä eläimiä eri puolilta maailmaa, vieläpä erittäin läheltä.”, kertoo Kolmårdenin toimitusjohtaja Magnus Nilsson.

Täysin uudistettu Safaripuiso avataan vappuaattona 30.4. Safarimatkan aikana digitaalista opastusta tarjotaan myös suomeksi

Lisätiedot ja puiston aukioloajat osoitteesta www.kolmarden.com

Teknisiä tietoja Safarista:

Safari-radan pituus: 2 640 m

Safarin kesto: 26,5 min

Korkeus maasta: 2.5-20 m

Vaunujen määrä: 78 kpl

Vaunujen välinen etäisyys: 36 m

Kapsiteetti: 8 ihmistä per vaunu

Kolmården on pohjoismaiden suurin eläinpuisto, josta löytyvät mm. Safari-puisto, Tiger World, Marine World, Delfinaario, riehuvat gorillaveljekset Enzo & Echo sekä viihtyisä Vildmarkshotellet.

Safari-juna tulee toimimaan ympäristö-sertifikoidulla vesienergialla, jolla pyritään vähentämään Kolmårdenin ympäristökuormitusta. Koko Kolmårdenin alue on siirtynyt käyttämään Vattenfallin EPD-vesienergiaa.

Lisätiedot:

Joonas Halla, VisitSweden, 050-346 5256, s-posti: joonas.halla@visitsweden.com

Silvy Bohlin, Kolmården, +46 (0) 11 24 90 23, s-posti: silvy.bohlin@kolmarden.com