Tukholma loistaa joulutunnelmallaan!

Report this content

Tukholma vetää puoleensa matkailijoita niin talvella kuin keskikesälläkin. Joulun aika Tukholmassa on upeiden jouluvalaistusten ansiosta valoisa pimenevistä illoista huolimatta. Skansenin piparkakkupuodin herkut tuoksuvat melkein ABBA-museolle asti ja Gamla Stanissa tunnelmasta voi melkein humaltua kuin parhaimmasta Blossasta konsanaan.

Perinteisten joulumarkkinoiden lisäksi Tukholman niemien ja saarten suojista löytyy useita hieman toisenlaisia markkinoita. Muotoilusta ja opiskelijoiden luomuksista kiinnostuneet hipsterit voivat suunnata Beckmans-designkoulun joulumyyjäisiin tai Hornstulls Strandin joulukirpparille!

Perinteisten Skansenin ja Stortorgetin joulumarkkinoiden lisäksi aitoa joulutunnelmaa voi aistia vaikkapa Djurgårdenin saarella sijaitsevan Rosendalin puutarhakahvilassa. Jos taas haluat nauttia hyvästä merellisestä lounaasta sekä kuninkaallisesta tunnelmasta, kannattaa suunnata Drottningholmenin kaksipäiväisille joulumarkkinoille.

Tässä muutamia Tukholman mielenkiintoisimpia joulumarkkinoita sekä tietoa niiden aukioloajoista:

Skansenin joulumarkkinat

Lucia-juhla 13.12 ja keskitalven juhla 22.12.

Koska: La-Su 30.11- 6.1.

Aukioloajat: 10 - 16

Stortorgetin joulumarkkinat (Gamla Stan)

Missä: Stortorget.

Koska: November 23-December 23.

Aukioloajat: 11 - 18

Drottningholmin joulumarkkinat

Ota Strömman lautta kaupungintalolta Drottningholmeniin: http://www.stromma.se/sv/Skargard/Stromma-Kanalbolaget/Vara-fartyg/SS-Drottningholm/

Koska: December 7-8.

Aukioloajat: 11 – 16

Rosendalin puutarhakahvilan joulu

Koska: 29.11-22.12

Aukioloajat: Ti-Su kello 11 - 16

www.rosendalstradgard.se

Hornstull Strandin joulukirppis

Koska:  kolme ensimmäistä Adventti viikonloppua

Missä: Hornstullissa Liljeholmsin sillan alla

Aukioloajat: 11-16

hornstullsmarknad.se

Konstfackin joulumarkkinat

Missä: Konstfack - Taidekorkeakoulu Osoite: Lm Ericssons väg 14

Koska: 30.11-1.12.

Beckmansin design-joulumarkkinat

Missä: Beckmans

Koska: 7.-8.12

Beckmans.se

Joulukalenteri aukeaa jo marraskuussa!

Ruotsin sanotaan usein olevan aikaansa edellä, ja tämä sanonta pätee tänä vuonna ainakin suomalaisille suunnattuun Tukholman joulukalenteriin.

Ensimmäiset kalenteriluukut avataan jo 1.11, jotta Tukholman joulutunnelmaa ihailemaan lähtevät suomalaiset matkailijat pääsisivät Tukholman jouluetuihin käsiksi jo nyt.

Joulutukholma-kalenterista löydät mielenkiintoisia vinkkejä ja etuja, kuten edullisia hotellitarjouksia, alennuksia sisäänpääsymaksuista ja kilpailu, jossa voi voittaa jouluostosmatkoja sisältäen hotelliyöpymisen Tukholmassa.

- Haluamme tuoda Tukholman jouluvinkit ja -tarjoukset suomalaisten ulottuville jo hyvissä ajoin ennen joulukauden alkua, ennen kuin joulukiireet alkavat toden teolla. Joulupyhien aikana Tukholmassa käyviä ajatellen edut jatkuvat aina loppiaiseen saakka, kertoo projektipäällikkö Thomas Junell VisitSwedenistä.

Käy tutustumassa jouluisan Tukholman tarjontaan sivulla visitsweden.com/joulutukholma ja nappaa tarjoukset matkallesi jo marraskuun aikana avautuvasta joulukalenterista!

Muutamia poimintoja 1.11. avautuvista kalenteriluukuista:

Rica Hotels ja Scandic Hotels tuovat kalenteriin edullisia hotellitarjouksia Tukholman keskustahotelleissa, Skansen tarjoaa alennuksen Lill-Skansenin myymälässä ja tyylikkäästä MOOD-ostosgalleriasta voi hakea itselleen pienen joululahjan. Myös uudesta ABBA-museosta on tiedossa joulukalenterietuja.

Lisää etuja paljastetaan 11.11. ja 21.11.

MOOD STOCKHOLM – Nauti, shoppaile, seurustele

Keskellä Tukholmaa sijaitseva Mood-ostosgalleria on moderni kauppakeskus, josta löytyy runsaasti ravintoloita sekä miellyttäviä seurustelualueita ostosten parissa viihtyville. Mood on käytännössä pieni kaupunginosa keskellä Tukholmaa. Kauppakeskuksen concierge-palvelun ansiosta saat shoppailusta entistä enemmän irti.

Lue lisää: Moodstockholm.se

Scandic Hotels

Scandicilla on kaikkiaan 160 hotellia yhdeksässä maassa, mutta Tukholma 15 hotellillaan on suurin ja yksi suosituimmista hotellikohteista.  Scandicin Tukholman design-hotellit Malmen, Anglais sekä Grand Central ovat myös paikallisten suosimia after-work paikkoja, kun taas Scandic Hasselbacken on erinomainen lapsiperheiden yöpymispaikka Djurgårdenissa.

Lue lisää: www.scandichotels.fi

Rica Hotels

Ruotsissa sijaitsevat Rica hotellit ovat kaikki keskeisillä paikoilla sijaitsevia korkeatasoisia majoitusvaihtoehtoja. Rica hotellit tarjoavat asiakkailleen kodikkaan ja turvallisen ympäristön – yösijan jota voi kutsua kodiksi. Rica hotellit pyrkivät huippupalveluun, joka tarkoittaa mm. 24-tuntia vuorokaudessa auki olevaa vastaanottoa, josta asiakkaat saavat palvelua hotelliin sekä matkakohteeseen liittyen. Tukholman hotelleista Rica Kungsgatanissa saa mm. syödä aamiaista koko päivän ja hotellista on myös suora yhteys PUB-tavarataloon. Myös Rica Gamla Stan on erinomainen vaihtoehto varsinkin jouluaikaan. Vanhankaupungin sydämessä sijaitsevasta hotellista pääsee heti ulos astuessaan nauttimaan joulutunnelmasta ja markkinoista.

Lue lisää:  www.rica-hotels.com

Skansen

Tukholman Djurgårdenin saarella sijaitseva Skansen on maailman ensimmäinen ulkoilmamuseo. Ruotsin suosituimpiin kuuluva matkailukohde kerää vuosittain 1,3 miljoonaa kävijää eri puolilta maailmaa. Skansenin porttien sisältä löytyy varsinaisen ulkoilmamuseon ja sen ainutlaatuisen rakennuskokoelman ja talonpoikaiskulttuuria esittelevien käsityöpajojen ohella muun muassa pohjoismaisiin villi- ja kotieläimiin keskittyvä eläinpuisto, laaja valikoima kahviloita ja ravintoloita sekä suosittu konserttilava, jonka yhteislauluillat ovat Ruotsissa käsite. Kaupanpäällisinä tulevat huikeat näköalat Tukholman keskustaan. Joulunvietto Skansenilla kuuluu Tukholmalaisten perinteisiin!

Lue lisää: www.skansen.se

Talvisia lehdistökuvia Tukholmasta: http://www.imagebank.sweden.se/search/stockholm/winter

Lisätietoa:

Senior project Manager, Thomas Junell, thomas.junell@visitsweden.com,  050-3388524

PR Manager, Joonas Halla, joonas.halla@visitsweden.com, 050-3465256

Avainsanat: