TERVETULOA Euroviisuihin Malmöhön!

4.–11. toukokuuta Malmön vilkas kaupunki isännöi vuoden 2024 Euroviisuja ja kokoaa musiikin harrastajat eri puolilta maailmaa unohtumattomaan kokemukseen. Euroviisukuume valloittaa Malmön kolmatta kertaa, ja kilpailun loistokkuuden ja glamourin lisäksi Ruotsin kolmanneksi suurin kaupunki tarjoaa paljon tutkittavaa ja koettavaa. Olitpa sitten Euroviisu-fani tai vain etsimässä seikkailua viehättävässä pohjoismaisessa kaupungissa – Malmöstä löytyy jokaiselle jotakin!

Kuva: Tina Axelsson/imagebank.sweden.se Lataa TÄÄLTÄ

Jos sinulla on mahdollisuus vierailla Malmössä 4.–11. toukokuuta, voit kokea Euroviisujen euforiaa omakohtaisesti. Liity mukaan jännittävään huumaan, kun esiintyjät eri puolilta Eurooppaa kilpailevat musiikillisesta kunniasta ja uppoudu tämän ikonisen tapahtuman tarttuvaan energiaan. Juhlien keskipisteenä on Euroviisukylä Folkets Park, jossa pääteokset esitetään Euphoria Stage -lavalla. Ohjelman avaa oopperalaulaja Malena Ernman yhteistyössä uuden paikallisen gospelkuoro Malmö Magical Gospel Groupin kanssa. Pienemmällä Tattoo Stage -lavalla malmöläiset ja vierailijat voivat käydä katsomassa muita esityksiä, kuten 25-vuotisjuhliaan juhlivan Orquestra Tangarten ruotsalaisargentiinalaista tangoa. Euroviisukylä kutsuu vieraita myös klassiseen Brändaniin, joka on muunnettu Dancing Queen Stage -lavaksi. Täällä järjestetään Euroviisu-aiheinen rullaluistindisko aikuisille ja lapsille, paikallisten ja kansainvälisten DJ:iden säestyksellä. Eloisan Friisgatanin varrella, joka on muuttunut Euroviisukaduksi Folkets Parkin ja Triangelnin välissä, meille tarjoillaan erityisesti suunniteltuja illanviettoja.
Löytääksesi lisää Euroviisuista Malmössä napsauta
TÄSTÄ!

Muuta nähtävää ja koettavaa matkallasi Malmöhön

Kuva: Miriam Preis/imagebank.sweden.se Lataa TÄÄLTÄ

Mitä tehdä

Rikkaan historiansa ja modernin viehätyksensä ansiosta Malmö tarjoaa vierailijoille laajan valikoiman tekemistä. Miksi et aloittaisi vierailuasi tutustumalla ikoniseen Turning Torsoon, upeaan arkkitehtoniseen mestariteokseen, joka on tällä hetkellä Skandinavian korkein rakennus. Vuonna 1891 perustettu Folkets Park, on yksi Ruotsin vanhimmista julkisista puistoista. Se tarjoaa erilaisia ​​mukavuuksia, kuten viheralueita, leikkikenttiä ja kahviloita, sekä viihdevaihtoehtoja, kuten konsertteja, festivaaleja ja ulkomarkkinoita. Euroviisujen aikana puistossa on live-esityksiä, erikoisvieraita ja ruokaelämyksiä, mikä tekee siitä jännittävän kokoontumispaikan kaikille musiikkijuhlaan osallistuville.

Taiteen ja kulttuurin ystäville

Malmön eloisa taidemaailma tulee valloittamaan taiteen ystävät. Älä missaa Malmön Taidehallia tai Moderna museet -nykytaiteen museota, joka esittelee ruotsalaista ja kansainvälistä nykytaidetta. Ja jos olet kiinnostunut kaupunkitaiteesta, tulet ilahtumaan kuullessasi, että Malmön kaduilla on lukuisia muraaleja ja veistoksia, jotka ovat syntyneet paikallisten ja kansainvälisten taiteilijoiden luovuudesta ja jotka ovat muuttaneet kadut värikkääksi taidenäyttelyksi. Älä missaa myöskään Hangarenia, sisätiloissa sijaitsevaa elämystä, jonne kaupunkitaiteilijat ovat luoneet monumentaalisia graffititeoksia vuodesta 2013 lähtien. Jos haluat maistaa paikallista korkeakulttuuria, vieraile Malmön ooppera- ja musiikkiteatterissa, jossa järjestetään erilaisia ​​esityksiä ympäri vuoden.

Kuva: Miriam Preis/imagebank.sweden.se Lataa TÄÄLTÄ

Mitä ja missä syödä

Herkuttelijoita varmasti ilahduttaa Malmön tarjoamat laajat valikoimat ravintoloita, joissa tarjoillaan kaikkea perinteisestä ruotsalaisesta keittiöstä kansainvälisiin makuihin. Tutustu vilkkaisiin katuruokamarkkinoihin, joita pidetään Möllevångstorgetissa, jota kutsutaan tuttavallisesti ”Möllaniksi”. Kokeile ruotsalaisia ​​lihapullia Malmön kauppahallissa tai osallistu opastetulle “Food Caravan” -ruokamatkalle. Jos olet makean ystävä, voit nauttia ruotsalaisesta fikasta - rakastetusta kahvin ja leivonnaisten perinteestä! Vanhankaupungin sydämessä on Lilla Torg, viehättävä aukio, jossa on useita kivoja kahviloita ja vilkkaita ulkoterasseja.

Nauti luonnosta

Malmön lukuisat puistot ja viheralueet piristävät luontoharrastajia. Lähde luonnonkauniille pyöräretkelle rannikkoa pitkin tai rentoudu yhdessä kaupungin monista rehevistä puutarhoista, kuten kauniissa Kungsparkenissa. Nauti rentouttavasta kävelystä ja rauhoitu Ribersborgin hiekkarannalla, joka tunnetaan upeista näkymistään Öresundin sillalle. Tai tutustu Ribersborg Kallbadhus -merivesikylpylään, joka sijaitsee Ruotsin ja Tanskan erottavalla Öresundin salmeen ulottuvalla laiturilla.

Kuinka liikkua

Malmö on maailman kymmenen parhaan pyöräilykaupunkien joukossa* joten miksi et tutustuisi kaupunkiin vuokraamalla polkupyörän ja nauttien laajasta pyörätieverkostosta ja luonnonkauniista rantareiteistä. Jos haluat matkustaa vesillä, voit kokea Malmön myös sähköveneellä tai opastetulla veneretkellä Malmön kuvankauniissa kanavissa. Voit oppia kaupungin historiasta, arkkitehtuurista ja rannikon merkkipaaluista samalla kun nautit rentouttavasta risteilystä.

Vaihtoehtoisesti voit tutustua Malmön kauneuteen omaan tahtiisi samalla kun nautit vesiaktiviteeteista vuokraamalla kajakin, SUP-laudan tai polkuveneen. Kaupungissa on useita vuokrausyrityksiä, jotka tarjoavat laitteita kaupunkiin tutustuville vesiharrastajille.

Kuva: Jonatan Stålhös/imagebank.sweden.se Lataa TÄÄLTÄ

Ruotsalaiset hitit – Euroviisujen voittajien suosikkikohteet

Aiempien voittajien jalanjäljissä voit lähteä kiertelemään Ruotsia ja löytää heidän henkilökohtaiset matkailu​​helmet – kuten aiemmissa haastatteluissa ja sosiaalisessa mediassa on korostetusti kerrottu. Löydät listan edellisen voittajan suosikkikohteista Ruotsissa täältä:https://visitsweden.com/what-to-do/culture-history-and-art/culture/music/Eurovision-gems-Sweden/

Lisätietoja ja inspiraatiota siitä, mitä tehdä Malmössä, napsauta TÄSTÄ

* https://www.euronews.com/next/2023/06/20/these-are-the-top-10-bike-friendly-cities-in-the-world-and-9-of-them-are-in-europe

Visit Swedenin Ruotsin hallitukselta saamana virallisena tehtävänä on markkinoida Ruotsia turistikohteena. Visiomme on, että Ruotsi on vuoteen 2030 mennessä maailman kestävin ja houkuttelevin, innovaatioihin perustuva matkakohde. Juuri nyt on entistä tärkeämpää, että tarkoituksenmukainen matkustaminen on merkityksellistä ja harkittua sekä luo pysyvää arvoa vieraillemme, paikalliselle yhteisölle ja maapallolle. Tervetuloa Ruotsiin.

Avainsanat: