• Visit Sweden/

Uutiskirje Ruotsista - Maailman suurin puukaupunki, Design weekend Tukholmassa ja maailman paras ravintola!

Uutiskirje Ruotsista - Elokuu

- Maailman suurin puukaupunki, Design weekend Tukholmassa ja maailman paras ravintola!

Credits: Martin Edström/imagebank.sweden.se

Maailman suurin puukaupunki rakennetaan Ruotsiin

Foto credits: Atrium Ljungberg/Henning Larsen

Stockholm Wood City, maailman suurin, puusta valmistettu urbaani rakennussuunnitelma, on kiinteistöyritys Atrium Ljungbergin vuonna 2025 alkava projekti. Ensimmäisten rakennusten on valmistuvat vuoteen 2027 mennessä.

Mittava 24 hehtaarin alue (60 eekkeriä) Stockholm Wood City tulee käsittämään 7.000 toimistotilaa ja 2.000 asuntoa, jotka sijaitsevat Sicklassa, pääkaupunki Tukholman eteläpuolella. Projekti tulee luomaan dynaamisen, urbaanin ympäristön työpaikkoineen, asuinrakennuksineen, ravintoloineen ja myymälöineen.

Ottaen huomioon että rakentaminen vastaa noin 40% globaaleista CO2-päästöistä kiinteistöyrityksillä on tärkeä osa kestävässä kehityksessä. Tämä visionäärinen hanke tulee todistamaan kierrätettävien puumateriaalien merkityksen. Puurakentaminen voi vähentää rakennusten ilmastovaikutusta jopa 50%:lla ja samalla lyhentää merkittävästi rakennusaikaa.
Lisätietoja : Atrium Ljungberg Wood City : al.se,3

Ruotsin sitoutuminen kestävään arkkitehtuuriinRuotsi on tunnettu suurista metsistään, jotka peittävät noin 70% maan pinta-alasta, ja siellä ymmärretään näin ollen vastuullisen metsänhoidon merkitys. Jokaisen kaadetun puun tilalle istutetaan kaksi uutta puuntaimea. Tällä tavoin taataan jatkuvuus rakennusmateriaalin saatavuudelle ja muille kestäville tarpeille kuten polttoaineille, lämmitykselle, kuidulle ja pakkausmateriaalille. Ruotsalaiset arkkitehdit arvostavat puun ajattomia ja uudistuvia ominaisuuksia, yhdistäen niihin uusimpia tekniikan saavutuksia, näiden avulla luodaan innovatiivisia rakenteita jotka lyhentävät rakennusaikaa huomattavasti.

Tutustu kestävien puurakennusten tunnelmaan Ruotsissa

Bergaliv Maisemahotelli

Fotocred: Martin Edström/imagebank.sweden.se Download HERE

Maalauksellisessa Åsberget-tunturimaisemassa sijaitseva ainutlaatuinen hotel Bergaliv, joka, tarjoaa asumisen lisäksi henkeäsalpaavia maisemia. Bergaliv Lofthusen käsittää hotellihuoneita kolmessa kerroksessa, jotka on rakennettu käytöstä poistetulle laskettelurinteelle. Nämä rakennukset ovat arkkitehtuurinen taidonnäyte, ja Bergaliv Lofthusen palkittiin arvostetulla Swedish Wood Award-palkinnolla vuonna 2020.

The Wood Hotel

Fotocred The Wood Hotel

Luontoa ja innovaatiota yhdistävä The Wood Hotel on loistava esimerkki skandinaavisesta muotoilusta. Se sijaitsee yhdessä maailman suurimmista puurakennuksista Sara Cultural Centerissä. Hotelli on rakennettu paikallisesta puusta kestävää kehitystä korostaen ja tuntien vastuuta sekä vieraista että ympäristöstämme. The Wood Hotel tarjoaa upea näkymän Skellefteå:n kuntaan, hotellissa on 205 modernia huonetta ja sviittejä, kolme ravintolaa, baareja sekä kylpylän rakennuksen katolla.

Arctic Bath Hotel

Foto cred: Viggo Lundberg/Arctic Bath Hotel

Ainutlaatuista vierailua varten Arctic Bath tarjoaa elämyksen kelluvassa hotellissa joka on saanut inspiraationsa tukinuiton ajoilta. Päärakennus muistutta hirsimajaa ja se on rakenettu paikallisista, ympäristöystävällisistä materiaaleista. Hotellissa on 12 huonetta, kuusi niistä ovat kelluvia rakennuksia joihin pääsee lautasiltaa pitkin.Huoneiden puiset terassit tarjoavat mahdollisuuden nauttia kesäyön auringosta tai ihailla revontulia pimeänä vuodenaikana.
Lisää: Ruotsalaisen arkkitehtuurin Top 9: visitsweden.com Ekologisen turismin nähtävyydet: visitsweden.com  jkestävä kehitys: sweden.se

UUSI Design Night Stockholm Design Week-tapahtumassa

- koe “designin inspiroiva” vierailu Tukholmassa

SergelsTorg, Stockholm. Foto: Ola Ericson/imagebank.sweden.se (Download)

Skandinaavinen design on tunnettu minimalismin ja käytettävyyden yhdistämisestä tyyliin ja innovaatioon. Stockholm Design Week avautuu taas uusin tapahtumin 05-09 syyskuuta, nyt lisänä Design Night-tapahtuma. Tällöin parrasvalossa ovat tärkeimmät ruotsalaiset muotoilijat ja tulevaisuuden tähdet.

Design Night - tapahtumassa 7 syyskuuta desig studiot, näyttelytilat ja galleriat ympäri kaupunkia avaavat ovensa yleisölle esitellen laajan kattauksen muotoiluaTukholmassa. Tämä on erinomainen tilaisuus kaikille muotoilusta kiinnostuneille vierailla suosikkimyymälässään, kuunnella innostavia keskusteluja ja hyödyntää erikoistarjouksia. Kaikki osallistuvat tahot löytyvät Stockholm Design Week - sovelluksesta.

Syyskuinen tapahtuma tarjoaa laajan ohjelman: luentoja, näyttelyitä, avoimia studioita ja näyttelytiloja. Viisipäiväisen tapahtuman aikana Stockholm Design Week antaa ennakkokatsauksen helmikuussa 2024 pidettäviin Stockholm Furniture Fair (Tukholman kalustemessut). Design Week-tapahtuma on avoin kaikille ja tarjoaa mahdollisuuksia verkostoitumiseen, uusien tuotteiden esiintuomiseen ja ideoiden vaihtamiseen.

Koe “designin inspiroiva” vierailu Tukholmassa

Jos haluat viettää aikaa Tukholmassa tyylikkäästi yöpyminen jossakin Tukholman lukuisista design hotelleissa on “must”. Halusitpa tutustua skandinaaviseen designiin ja huonekaluklassikoihin tai nähdä ajankohtaisia trendejä ja innovatiivisia ratkaisuja alla olevista esimerkeistä löytyy täydellinen huone näihin tarkoituksiin.

Ett Hem - Tämä on henkilöille, jotka haluavat persoonallisen ja mukavan hotellin. Ett Hem on pieni, viihtyisä luksushotelli Tukholman keskustassa.

HOBO Hotel sijaitsee Tukholman keskustassa. HOBOn sisustus on erinomainen esimerkki skandinaavisen rennosta ja mutkattomasta designistä.

Hotel Skeppsholmen yhdistää 300 vuotta vanhaa arkkitehtuuria modernin muotoilun elementteihin, Hotel Skeppsholmen sijaitsee 1700-luvun rakennuksessa, joka rakennettiin hänen majesteettinsa Kaarle XII eliittijoukoille.

Nobis Hotel Norrmalmstorgetilla yhdistää sisustuksessaan modernia luksusta klassiseen eleganssiin, Rakennuksessa toimi aikoinaan pankki, joka toimi näyttämönä tunnetulle Norrmalmstorgetin pankkiryöstölle, josta syntyi sanonta “Tukholma-syndrooma”.

NOFO Hotel Södermalmin kaupunginosassa sijaitseva hotelli on yhtä monimuotoinen ja trendikäs kuin ympäristönsä. Jokainen huone on uniikki, erilainen konseptiltään ja ilmapiiriltään.

Nordic Light Hotel Hotellin punaisena lankana on skandinaavinen designfilosofia, joka on tulos 10 muotoilijan yhteistyöstä joiden tehtävänä oli tulkita tyypillinen skandinaavinen design.

Täydennä tyylikäs Tukholman vierailu tyylikkäässä ravintolassa!

Adam/Albin -ravintolan perusti kaksi Michelin-tähden saanutta keittiömestaria Adam Dahlberg ja Albin Wessman. He tarjoavat asiakkailleen viiden ruokalajin menun joka perustuu yksinkertaisuuteen ja kestävyyteen.
Restaurant Frantzén, ruotsalainen keittiömestari Björn Frantzén on luonut ainutlaatuisen, kolmen Michelin-tähden saaneen ravintola-elämyksen.

Portal on tuttavallinen ja rento ravintola jossa palkittu keittiömestari Klas Lindberg tarjoaa kulinaarisen elämyksen koko sydämellään.

Restaurang AG -Talon erikoisuus on suuressa jäähdyttämössä mureutettu liha. Prosessia voi seurata ravintolasalista.

Fotografiska - päätä käyntisi tunnetussa museossa ruokailemalla museon niin ikään tunnetussa ja palkitussa ravintolassa.

Restaurant Oxenstiernan sijaitsee Historiska Museetin välittömässä läheisyydessä 1700-luvulta peräisin olevassa rakennuksessa.

The Tak (“katto” ruotsiksi) on kaupungin sydämessä lyhyen kävelymatkan päässä Sergelin Torgista. Ravintola ja kattobaari.

The Veranda Grand Hotelissa on kansainvälinen kohtaamispaikka jossa tarjotaan aamiaista, lounasta ja päivällistä. 365 päivänä vuodessa, myös ruotsalainen voileipäpöytä miltei koko vuoden.

Woodstockholm on huonekalukauppa, ruokabaari ja bistro. Woodstockholm tarjoaa säännöllisesti vaihtuvan menun joka keskittyy ekologisesti tuotettuihin ruoka-aineisiin ja viineihin. Pieni ja erittäin suosittu.

Ruokailtuasi ja vietettyäsi yösi tyylikkäästi voit myös hankkia tyylikkäitä ruotsalaisia designtuotteita kotiin vietäväksi! Alla muutama esimerkki klassisista ruotsalaisista designmyymälöistä.

Designtorget

Carl Malmsten

Svenskt Tenn

Norrgavel

Design Marknad Sthlm

DesignHouse Stockholm

Nettissä Tukholman top10 designiä rakastaville: https://visitsweden.com/where-to-go/middle-sweden/stockholm/design-lovers-top-10-stockholm/

Press photos: https://press.stockholmsmassan.se/folder/442863/ https://imagebank.sweden.se/my-selections/1rd0hhfgk2

Tukholmalainen ravintola Frantzén on nimetty maailman parhaaksi Ravintolaksi

Tunnettu tukholmalainen ravintola Frantzén on kärjessä maailman parhaiden ravintoloiden arvostetulla listalla. Ravintolan maineen kulinaarisena ikonina vahvisti The World´s 50 Best Restaurants Awards

-paneelin tuomareiden myöntämä palkinto.

Frantzén, jota johtaa keittiömestari Björn Frantzén, on ihastuttanut asiakkaitaan innovatiivisilla ja taidokkailla annoksillaan ravintolan avaamisesta lähtien. Ravintolan intiimi tila antaa asiakkaalle ravintola-elämyksen yhdistäen ruotsalaisen perinteen nykyaikaisiin menetelmiin.

Menu tarjoaa parasta ruotsalaista gastronomiaa, keskittyen paikallisiin raaka-aineisiin ja samalla ihastuttaen asiakkaita odottamattomilla yhdistelmillä.

Ravintola Frantzén:issa tunnelma on ainutlaatuinen. Intiimi tila, jossa on vain pieni määrä pöytiä luo tuttavallisen atmosfäärin. Vierailijat pääsevät gastronomiselle matkalle, jonka jokainen yksityiskohta, alkaen huomaavaisesta palvelusta viinisuosituksiin johtaa unohtumattomaan iltaan.

Lisätietoja:theworlds50best.com

PR Manager Sweden and Nordics

Visit Swedenin Ruotsin hallitukselta saamana virallisena tehtävänä on markkinoida Ruotsia turistikohteena. Visiomme on, että Ruotsi on vuoteen 2030 mennessä maailman kestävin ja houkuttelevin, innovaatioihin perustuva matkakohde. Juuri nyt on entistä tärkeämpää, että tarkoituksenmukainen matkustaminen on merkityksellistä ja harkittua sekä luo pysyvää arvoa vieraillemme, paikalliselle yhteisölle ja maapallolle. Tervetuloa Ruotsiin.

Avainsanat: